پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
18

حوزه/ متأسّفانه وضعیّت رسانه‌ها مطلوب نیست و اهداف کسانی که در رسانه‌ها به تحریف حقایق یا تخریب شخصیّت، اهانت و آبروریزی اشخاص و بزرگان می‌پردازند، شیطانی است و این گناهان بزرگ، هیچ توجیهی نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در دیدار مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیّت خبررسانی و فعّالیّت‌های خبری، تلاش‌ رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران را بسیار حسّاس توصیف کرده و گفتند: حسّاسیّت خبررسانی در شرایط فعلی، نظیر مجاهده در جبهه جنگ است و از این جهت، نیاز به مراقبت و مواظبت مضاعف دارد.

ایشان با یادآوری اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی هم به صورت رسمی و هم به صورت اسمی، منسوب به نظام مقدّس اسلامی و دولت است، تصریح کردند: کیفیّت انتشار خبر در این رسانه، ‌به‌طور مستقیم می‌تواند برای حیثیّت نظام و دولت، مفید یا مضر باشد و فعّالیّت آن حسّاس‌تر است.

معظم له با تأکید بر این که فعّالیّت ‌ خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها باید با تنزّه و قداست نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران سازگاری داشته باشد، خاطرنشان کردند: متأسّفانه وضعیّت رسانه‌ها مطلوب نیست و گناهانی نظیر تحریف خبر، تخریب شخصیّت‌ها، دروغ، غیبت، تهمت، اهانت، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی در برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری رایج شده است که این طرز خبررسانی، علاوه بر این که با اخلاق و قداست جمهوری اسلامی سازگار نیست، برای همۀ ارکان نظام، مضر و مخرّب است.

این مرجع تقلید افزودند: اهداف کسانی که در رسانه‌ها به تحریف حقایق یا تخریب شخصیّت، اهانت و آبروریزی اشخاص و بزرگان می‌پردازند، شیطانی است و این گناهان بزرگ، هیچ توجیهی نمی‌پذیرد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه ارتقای سطح کمّی و کیفی رسانه‌های خبری در هر نظام و کشوری، باعث ارتقای جایگاه بین‌المللی آن کشور در دنیا می‌شود، تأکید کردند: افزایش تعداد رسانه‌ها، سایت‌ها و روزنامه ها در جمهوری اسلامی، به شرطی مطلوب است که رعایت اخلاق و ادب و انصاف اسلامی و انسانی در رسانه‌ها بشود، وگرنه تعدّد رسانه‌های بی‌اخلاق، زیان‌بار است.

ایشان یادآور شدند: بدخواهان نظام اسلامی، مترصّد سوء استفاده از رفتار رسانه‌های داخلی هستند و از این جهت، ظهور و بروز اختلافات داخلی و نیز اهانت و سرزنش گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نسبت به یکدیگر و تحریف حقایق و واقعیّت‌ها، آنان را به اهداف شوم خود نزدیک می‌کند و برای جمهوری اسلامی خسارات جبران‌ناپذیری دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha