جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 346440
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
نمایشگاه کتاب نجف

حوزه/ هفتمین نمایشگاه کتاب نجف تا دوم فروردین دایر است و در 183 ناشر از هفت کشور جهان حضور دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، 37 ناشر ایرانی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف حضور پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام سید جواد نور موسوی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این باره گفت:‌ انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به همراه 36 ناشر ایرانی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف حضور پیدا کرده است.

وی افزود: به دلیل استقبال اقشار مختلف به ویژه علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف، از انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ، این مرکز چهارمین سال متوالی است که در این نمایشگاه شرکت می کند.

وی با اشاره به این‌که انتشارات مركز فقهی ائمه اطهار(ع) تاكنون در 10 كشور و 23 نمايشگاه بين المللي شركت کرده است، ابراز کرد: نام این مركز فقهي به خاطر جايگاه علمي و شخصيتي مرحوم حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني در جهان اسلام چهره نام آشنایی براي مسلمانان است.

وی تأکید کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در راستای گسترش علوم و فرهنگ تشیع در سراسر عالم و دسترسی شیعیان به دستاوردهای جدید در حوزه دین و پیروی از منویات فقیه فقید آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و فرزند ایشان آیت‌الله محمدجواد فاضل با آثار ارزشمند این دو شخصیت بزرگوار علمی و دیگر آثار منتشره این مرکز در هفتمین نمایشگاه بین المللی نجف اشرف شرکت کرد.

حجت‌الاسلام نور موسوی تصریح کرد: كتاب تفصيل الشريعه في شرح تحرير الوسيله مرحوم حضرت آيت الله حاج شيخ محمد فاضل لنكراني به عنوان منبع و مرجع درسي اساتيد خارج فقه حوزه علميه نجف اشرف است.

وی با بیان این که حضرت  آيت الله حاج شيخ محمد فاضل لنكراني(قدس سره) بیش از 100 اثر علمي ارزشمند از خود به يادگار گذاشته است، گفت: كتاب های اين مرجع فقيد برای طلاب، اساتيد دانشگاه و علمای طراز اول دنيا آشنا است و از آن بهره مي برند.

حجت‌الاسلام نور موسوی در ادامه با اشاره به این‌که در هفتمین نمايشگاه بين الملي كتاب نجف 183 ناشر از هفت كشور جهان شركت كردند، اظهار داشت: اين نمايشگاه همانند سالهای گذشته در جوار بارگاه ملكوتي و نوراني مولي الموحدين اميرمومنان علي ابن ابی طالب(ع) برپا شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌المل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: کشورهای لبنان، عراق و ايران بيشترين ناشر را در این نمایشگاه داشتند که سهم ايران در اين نمايشگاه 37 مؤسسه و انتشارات است.

وی در پایان با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف تا دوم فروردین 94 دایر است، ابراز کرد: انتشارات مركز فقهی ائمه اطهار(ع) با 112 عنوان كتاب به زبان های عربی، انگلیسی و اردو در این نمایشگاه شركت کرده است.

خاطر نشان می شود این نمایشگاه در صبح روز شنبه 23 اسفندماه 93 با حضور مسؤولان نجف اشرف و العتبة العلوية المقدسه، علما، روحانيان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha