شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شرفخانی - اوقاف

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از همکاری 5 هزار روحانی در اجرای طرح "آرامش بهاری"، در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام احمد شرفخانی، در بازدید از پایگاه های طرح
"آرامش بهاری" قزوین با اعلام این خبر گفت: طرح "آرامش بهاری" با  هدف تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده حداکثری از ظرفیت امامزادگان برای خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: اجرای طرح "آرامش بهاری" از 5 سال پیش در سطح اماکن و بقاع متبرکه کشور آغاز شده و در حال حاضر این طرح در 2 هزار و 360 امامزاده در سراسر کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد : بیش از 700  امامزاده و بقعه در سراسر کشور، زائر سرا و مجموعه اسکان های دائمی دارند که تاکنون بیش از 4 میلیون نفر در این مجموعه ها اسکان داده شده و از خدمات آن بهره مند شده اند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، بیان کرد : مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در 2 هزار و 300  امامزاده و بقعه سراسر کشور، با تجمع عزاداران حضرت زهرا (س) و همچنین همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران برگزار شد .

این مسئول فرهنگی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در اماکن و بقاع متبرکه کشور با هدف پاسخ گویی به سئوالات دینی مسافران نوروزی، گفت: امسال مطابق برنامه ریزی های انجام شده تعداد 5 هزار روحانی در بقاع متبرکه کشور حضور یافته و به پاسخ گویی سوالات شرعی ومسافران و ارائه مباحث معرفتی پرداختند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: بیش از دو میلیون نفر در سراسر کشور، در لحظه تحویل سال، در بقاع متبرکه حضور داشتند و سال جدید خود را در فضای معنوی این اماکن آغاز کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha