یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این که در جبهه جنگ نرم، نیازمند حرکت جهادی هستیم گفت: یکی از آسیب هایی که در عرصه فرهنگی وجود دارد این است که برخی افراد دلسوز و فرهنگی کارهایی را قبول می کنند، ولی توان انجام آن را ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام احمد شرفخانی، در دوره فرهنگی «نقش حوزویان در جبهه جنگ نرم فرهنگی» که در مجتمع ولایت قم برگزارشد گفت: در جنگ نرم همه احساس راحتی می کنند، ولی در همین راحتی مشاهده می کنیم که فرزندان ما از تربیت اسلامی دور شده اند، در جنگ نرم کسی احساس درد نمی کند، بلکه احساس آرامش می کند؛ کسانی که ماهواره خریده اند تنها به خاطر شبکه های منحرف این دستگاه را نخریدند؛ بلکه با اهداف کوچکی مثل تنوع رسانه ای، ماهواره خریدند و خیلی از این افراد نیز افراد ضعیفی نبودند، بلکه از جمع متدینین بودند.

معاون فرهنگی اوقاف اظهارکرد: اگر امروز احساس می کنیم که جنگ نرم وجود ندارد و درحال آرامش هستیم، باید بدانیم که بصیرت لازم را نداریم؛ اول باید  احساس کنیم که در حال جنگ هستیم؛ برخی ها، هنوز احساس می کنند که در حال صلح هستیم؛ ولی در جنگ نرم شدیدی قرار داریم.

وی گفت: رهبری به تعابیر نظامی در عرصه فرهنگی اشاره کردند و اظهار تعجب هم کردند که چرا برخی این جنگ را نمی بینند؛ در برابر این جنگ نرم محتاج حرکت جهادی هستیم؛ رهبر معظم انقلاب معیار جهاد را همان مفهوم مبارزه می دانند؛ اگر در عرصه فرهنگی این مبارزه در وجود ما وجود دارد پس جهادی عمل کرده ایم.

معاون سازمان  اوقاف کشور خاطرنشان کرد: پاک بودن، ساده زیستن، عدالت خواه بودن، پرکار بودن، زهد و بی ریا بودن خصال خوبی است، ولی یک سری شاخصه هایی وجود دارد که از زبان مقام معظم رهبری و امام علی(ع) بیان می کنیم؛ نکته اول صلاح و شایستگی است یعنی فرد کار بلد باشد و توان کاری را داشته باشد.

طلاب در امور تربیتی موفق ترند

وی گفت: یکی از آسیب هایی که در عرصه فرهنگی وجود دارد آن است که برخی افراد دلسوز و فرهنگی کارهایی را قبول می کنند، ولی توان انجام آن را ندارند؛ برخی طلاب خود را پایین می بینند ولی همیشه تجربه ثابت کرده است که طلاب در امور مدیریتی موفق تر بوده اند.

مدیریت جهادی با مقدس نمایی تطابق ندارد

حجتالاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی با مقدس نمایی تطابق ندارد؛ کاری که ریا در آن باشد به هیچ عنوان به ثمر نمی نشیند. برخی اوقات هم تصور می کنیم که اگر ظاهر کار را اسلامی کردیم مدیریت ما جهادی اسلامی است در حالی که این مدیریت، جهادی نیست، امروز مردم از مدیران جهادی، عمل می خواهند.

وی افزود: برخی افراد در عرصه مدیریتی به دنبال ثروت و ریاست و شهرت هستند، ولی با ظاهر دینی. در ظاهر می گویند دین ولی در درون دنبال این مباحث هستند.

حجت الاسلام  شرفخانی بیان کرد: مدیریت جهادی به دور از انفعال است. مدیریت جهادی منفعل نیست. امام باقر(ع) بیان می کنند «بدانید که شما در جبهه دوستان ما نیستید، مگر این که شرایطی پیش بیاید که همه یه شما فحش بدهند و مسیر حق برای شما روشن باشد و ذره ای تردید به خود راه ندهید و غصه دار نشوید و برایش هم اهمیت نداشته باشید».

انفعال در مدیریت سم است

وی گفت: انفعال در مدیریت جهادی از سم های بزرگ مدیریتی است؛ مدیر منفعل، سقوط کرده است عمل گرایی انقلابی از دیگر صفات مدیریت جهادی است؛ در کشورمان عادت کرده ایم که برنامه می ریزیم، ولی عمل گرا نیستیم و نتیجه آن این است که مردم به نظام بدبین می شوند؛ باید این عمل گرایی بدون شتابزدگی باشد.

معاون سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: مدیر جهادی یعنی یک مسلمان کامل. یعنی چهره ،لباس و منش و رفتارش باید با نظم باشد. ظاهر و لباسش خوب باشد، البته این خوبی لباس به معنی تجمل نیست؛ اگر ملتی دارای وجدان کار باشد محصول کار او خوب خواهد شد واگر مسئولیتی به عهده گرفتیم باید آن را به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: یکی از مولفه های مدیر جهادی فساد ستیزی است در حیطه یک مسجد، مدرسه و... فساد ستیزی من به اندازه موقعیت کاری خودم  است؛ فساد یعنی اینکه اگر می توانم هشت ساعت کار کنم، شش ساعت کار می کنم یا اینکه پیش از منبر مطالعه نکنم.

معاون فرهنگی اوقاف اظهارکرد: مساله بعدی؛ حضور در صحنه است که  شاخصه مدیریت جهادی است؛ باید در صحنه حضور داشته باشیم؛ این مدیریت، مدیریت جهادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha