جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روحانیون در مدارس

حوزه / روحانیون به عنوان کسانی که متولیان امور دینی بوده و می توانند الگوهای اخلاقی خوبی برای دانش آموزان باشند حضورشان در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام علیرضا موسوی نژاد دبیر کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: یکی از سیاست هایی که در آموزش و پرورش چند سالی است  انجام شده، بحث ارتباط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است.

وی افزود: در  وزارت آموزش و پرورش حجت الاسلام ملکی که  مشاور وزیر  و در حوزه علمیه آیت الله حسینی بوشهری این مسئولیت را بر عهده دارند و وظیفه این ستاد استفاده بهینه و گسترده تر از روحانیون در مدارس و برنامه های مختلف است و به عنوان کانالی است که ارتباط با مدارس را روان تر می کند.

حجت الاسلام موسوی نژاد گفت: ما در سطح استان و شهرستان، ستادهایی داریم که عمده برنامه های آنها بحث عترت، نماز و برنامه های سیاسی - دینی است.

وی عنوان کرد:  روحانیون  به عنوان کسانی که متولیان امور دینی بوده و می توانند الگوهای اخلاقی  خوبی برای دانش آموزان باشند حضورشان در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان اینکه تعداد روحانیون محدود است  افزود: در سطح استان خراسان جنوبی تقریبا  از 1740 اقامه نماز چیزی حدود 360 نفر رو حانیون بوده که بقیه همکارانی که اقامه نماز می کنند فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: هدف ما فقط مبحث اقامه نماز نیست، بلکه بحث تبیین دین مبین اسلام و شریعت است که الحمدلله  این موضوع با حضور روحانیون در مدارس انجام  می شود.

حجت الاسلام موسوی نژاد  گفت: یکی از برنامه هایی که با همکاری سازمان تبلیغات صورت گرفته طرح استفاده از مشاوران مذهبی در مدارس است که در کنار مشاوران معمولی حاضر در مدارس حضور پیدا کرده و سوالات دینی دانش آموزان را پاسخ می دهند.

وی تصریح کرد: طبق قانون روحانیونی که استخدام رسمی هستند می توانند در کلاس و مدرسه حضور دائم داشته اما برای مدارس خاص مانند تیزهوشان و شبانه روزی، رو حانیون در مدرسه مستقر بوده و زیر نظر حوزه در مدارس حضور و برنامه های دینی را خارج از بحث کلاس انجام می دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha