پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه نباید به وضع موجود قانع بود، گفت: باید پله های ترقی را پیمود و برنامه ریزی داشت، مواظب هم باشیم طلاب باتقوا و علمی بار بیایند زیرا طلبه افراطی به در حوزه نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار نوروزی با مدیران مدارس علمیه استان قم، ضمن تبریک سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) در روایتی فرموده اند: «اِنَّ اللَّهَ یحِبُّ أَنْ یری اَثَرَ النِّعْمَةِ عَلی عَبْدِهِ/ خداوند دوست دارد كه اثر نعمت را بر [وجود] بنده‌اش ببیند».

وی ابراز داشت: ما امروز مشمول نعمت بزرگ الهی که حضور در حوزه های علمیه است، می‌ باشیم و افتخار سربازی امام زمان(عج) و شاگردی مکتب امام صادق(ع) را داریم که تمام اینها نعمت است؛ باید قدردان آن باشیم و مسئولیت خود را با تمام توان انجام دهیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، خاطرنشان ساخت: این امام همام در این روایت فرموده اند: «بادروا بعمل الخیر قبل ان تشغلوا عنه بغیره/ در انجام کارهای نیک سرعت کنید، پیش از آن که چیزی شما را به خود مشغول سازد و از آن باز دارد».

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران مدارس، گفت: بدون تعارف و اغراق، کار شما همانند باغبانی است که نهالی را بزرگ کرده و میوه های آن را می چیند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید ثمره همین مدارس علمیه بودند و در همین حجرات به مطالعه و مباحثه پرداخته اند که امروز توفیقات الهی شامل حال این بزرگواران شده و به این جایگاه رسیده اند.

*آرزوی مدیر حوزه علمیه!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان داشت: از آرزوهایم این است مدرسه ای در اختیارم قرار بگیرد و به تربیت طلاب بپردازم.

وی تصریح کرد: در حوزه های علمیه از گذشته تا به امروز گام های خوبی برداشته شده و بزرگان زیادی تحویل این جامعه شده اند؛ البته نقدهایی نیز وجود دارد که باید آن را مرتفع کرد.

*نباید به وضع موجود حوزه قانع بود

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه نباید به وضع موجود قانع بود، بیان داشت: در ابعادی همچون ابعاد علمی، اخلاقی و وظیفه شناسی و مسئولیت شناسی نباید به وضع موجود بسنده کرد؛ بلکه باید پله های ترقی را پیمود و برنامه ریزی داشت.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران تأکید کرد: هرچه بیشتر بر روی طلاب وقت بگذارید و سرمایه گذاری کنید، در آینده نتیجه بهتری خواهیم داشت.

*طلاب نباید مانند دبیرستانی درس بخوانند

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مراقبت مباحثه طلاب، اظهار داشت: طلاب نباید دبیرستانی درس بخوانند؛ بلکه مباحثه از موارد بسیار مهم رشد این عزیزان است.

وی با تأکید بر مراقبت بیشتر طلاب، ابراز داشت: امروز فضای بیرون جامعه، آنچنان مناسب نیست و شما مدیران، باید در عمق جان طلاب نفوذ کرده و مراقبت نمایید.

* با سینه زنی مخالف نیستیم؛ اما ...

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه با سینه زنی مخالف نیستیم؛ بلکه افتخار نیز می کنیم؛ خاطرنشان ساخت: اگر طلبه ای که در هیئتی، افراطی شد، به درد حوزه نمی خورد؛ البته ما با سینه زنی مخالف نیستیم و افتخار می کنیم؛ اما طلاب باید برنامه ریزی داشته و به تحصیل بپردازند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب باید به فعالیت های پژوهشی عادت کنند و به تقریر دروس بپردازند؛ البته مدیران نیز باید در این زمینه برنامه ریزی داشته و به طلاب منابع مورد نیاز را معرفی کنند.

*بر روی زبان عربی سرمایه گذاری کنید

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی زبان عربی، از دیگر برنامه هایی است که مدیران محترم باید انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی طلاب نخبه، آشناکردن طلاب با روش تبلیغ و فن خطابه و جدیت بر تلبس طلاب، از دیگر توصیه های ما می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha