شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
15

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: همدلی و همزبانی در فعالیت شهرداری این است که همکاری های متقابل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود داشته و دو طرف به برنامه های همدیگر احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار سرپرست شهرداری قم ، ضمن تبریک سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) فرمودند: «مَنْ أصعَدَ الي اللهِ خالِصَ عبادَتهِ اهبطَ اللهُ لَهُ افضَلَ مصلَحَتةِ/ هر كس عبادات و كارهاي خود را خالصانه براي پروردگار خويش انجام دهد، خداوند بهترين مصلحت ها و بركات خويش را براي او تقدير نموده و نازل مي كند».

وی ابراز داشت: عبادت تنها انجام نماز و روزه نیست؛ بلکه هرفعالیتی که خالص الی الله باشد عبادت است که از جمله آن رفع مشکلات مردم می باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نامگذاری سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری به سال "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی"، خاطرنشان ساخت: اگر اراده برای همدلی و همزبانی وجود داشته باشد، بسیاری از کارهای خوب رقم خواهد خورد که به نفع مردم و جامعه می باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: همدلی و همزبانی در فعالیت شهرداری این است که همکاری های متقابل شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود داشته و دو طرف به برنامه های همدیگر احترام و آن را اجرایی نمایند.

امام جمعه قم تأکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر می توانند با همدلی و همزبانی دغدغه های مردم را برطرف نمایند.

 آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: همدلی و همزبانی فقط میان دولت و مردم نیست؛ بلکه خود مردم با هم و خود دولت نیز با زیرمجموعه های خود باید به این شعار پایبند بوده و آن را اجرا نمایند.

وی با اشاره به فلسفه شعار سال 1394، بیان داشت: بر اساس مطالعاتی که در این زمینه داشتم به این نتیجه رسیدم که رهبر معظم انقلاب بارها بر اینکه کشور در شرایط پیچ تاریخی به سر می برد، تأکید داشتند و فرموده‌اند که دشمن در مقابل ما قرار گرفته، به همین دلیل این سال را به این شعار نامگذاری کردند تا بتوانیم با مشکلات به بهترین شکل کنار آمده و آن را حل نماییم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: همدلی و همزبانی یعنی حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی؛ به گونه ای که کشور بر روی پای خود بایستد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود بر برنامه ریزی در شهرداری تأکید کرد و گفت: نباید در فعالیت های خود دچار روزمرگی شد؛ چراکه مضرات بسیاری در پی دارد.

امام جمعه قم ابراز داشت: کم آبی یکی از معضلات شهر مقدس قم است که باید توجه ویژه به آن شود.

آیت الله حسینی بوشهری صرفه جویی در هزینه ها را بسیار مهم دانست و گفت: هنر در بالابردن کارآیی و صرفه جویی در هزینه هاست؛ چراکه کشور با مشکلات مالی روبروست و باید به بهترین وجه از بیت المال هزینه کرد.

توجه به چهره دینی شهر مقدس قم ضروری است

وی توجه به چهره دینی شهر مقدس قم را ضروری دانست و تصریح کرد: از هر شهری انتظاری است و از شهر قم انتظار خاص؛ چراکه مسافران با دیدگاه های گوناگون وارد این شهر شده و باید به چهره این شهر توجه کرد؛ البته در سال های اخیر شاهد رشد خوبی در مبلمان شهری هستیم؛ ولی باید بیشتر کار شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: باید نگاه همخوان و هم افزا در چهره و مبلمان شهری وجود داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که بهترین ارزیاب خود مردم هستند، گفت: رضایت مردم، رضایت خداست؛ پس باید به نحوی کار کرد تا مردم راضی باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: باید جایگاه ویژه ای برای انتقادات و پیشنهادات در نظر بگیرید؛ چراکه فکر افراد هرقدر که بالنده باشد؛ ولی محدود است؛ پس باید از فکر دیگران نیز استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha