سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام با تاکید بر ضرورت گسترش حوزه های علمیه گفت: همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) مدرسه علمیه جامع برادران ایلام احداث می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مراد بیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام،  از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه جامع برادران در استان خبر داد و گفت:  این مراسم شنبه 22 فروردین‌ماه ساعت 10 صبح، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در محل میدان دادگستری جنب حوزه علمیه خواهران حضرت زهرا(س) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه استان و جمعی از مسئولین استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه با مساحت 5 هزار متر مربع در 5 طبقه احداث خواهد شد، بیان کرد: ساختمان حوزه جامع قریب به 110 حجره خواهد داشت که از این تعداد 50 کلاس مدرن برای تدریس ، 40 حجره به عنوان استاد سرا، کتابخانه مجهز ، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، رفاهی و مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی ظرفیت این  مدرسه را 600 طلبه عنوان کردو با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه و افزایش طلاب علاقمند به تحصیل، گسترش فضای آموزشی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه مدارس علمیه برادران استان در حال گسترش بوده و هم اکنون 7 مدرسه علمیه  با  350 طلبه در این حوزه‌ها در حال تحصیل هستند لذا نیازمند فضای آموزشی مناسب و متمرکزی برای متقاضیان تحصیل در حوزه‌های علمیه هستیم.

این استاد حوزه، با تأکید بر اینکه امروز حوزه‌های علمیه به عنوان کانون‌های بزرگ علمی و دینی در جامعه شناخته شده‌اند، گفت: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه حوزه‌های علمیه باید انجام گیرد گسترش فضاهای آموزشی است تا طلاب بتوانند درسهای تکمیلی خود را در آن بگذارانند تا در جامعه به عنوان سفیران هدایت نقش بسزایی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha