جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ نائب رئیس خبرگان رهبری گفت: رژیم وهابی آل سعود خادم الحرمین نیست، بلکه حرکت او تنها یک تزویر و دوروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن، چهرۀ زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی شب گذشته در دیدار با نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم  که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به جایگاه تبلیغ و رسانه دردنیا افزود: امروز تبلیغ و رسانه یکی از موضوعات مهم سلطه طلبان و استعماگران بر کشورها است.

وی افزود: غرب  از همین  طریق توانست  بر کشورهای منطقه مسلط شود و افکار خود را بر مردم دنیا به اجرا در بیاورد.

نائب رئیس خبرگان رهبری اظهار داشت: عربستان سعودی یکی از آن کشورها است که از طریق تبلیغات وسیع و تجهزات رسانه ای غرب، توانست به اهداف خود مانند خادم الحرمین بودن برسد.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود با پولهای که از طریق گاز و نفت بدست می آورد، برای خادم الحرمین بودن خود در منطقه هزینه می ­کند، ولی مسلم است که رژیم وهابیت، خادم الحرمین نیست، بلکه این حرکت او تنها یک تزویر و دروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن، چهره زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.

 آیت الله هاشمی شاهرودی خاطر نشان ساخت: رژیمی که به خوش خدمتی برای غرب و صهیونیزم و جلوی گیری از نفوذ انقلاب و قدرت فرا منطقه ای ایران اسلامی، به برادر کشی و کودک‌کشی دست زده، چگونه می تواند خادم الحرمین باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز تبلیغات و رسانه به عنوان مهمترین وسیله استعمارگران است و به خوبی توانسته اند از این ابزار برای اجرای اهداف خود بکار بگیرند.

وی اظهار داشت: باید بدانیم اگر در گذشته ابزار تبلیغ محدود بود و امکاناتی برای ارتباط با دنیا نبود، ولی امروز به لطف پیشرفت علمی و تکنولوژی، انسان می تواند با دنیا ارتباط کلامی و حتی تصویری داشته باشد.

*مبلغین از تکنولوژی روز استفاده کنند

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: مبلغین هم باید از این پیشرفت علمی و تکنولوژی در عرصه تبلیغ به درستی بهره لازم را ببرند تا بتوانند اسلام ناب را با تمام خصوصیات و برتری نسبت به ادیان دیگر جهانیان معرفی کنند.

 عضو خبرگان رهبری گفت: اسلام ناب محمدی(ص) یک دین جهانی است؛ این دین نیاز به جهانی شدن و جهانی سازی دارد، از این رو این رسالت سنگین برعهده روحانیت است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغ، رسانه و شبکه های مجازی، اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند.

 آیت الله هاشمی شاهرودی ابراز داشت: مبلغ درکنار این ابزار از نظر محتوایی و تهذیب نفس هم باید الگو جامعه باشد همانطورکه شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) این گونه بودند.

نائب رئیس خبرگان رهبری گفت: مبلغ باید در کنار کار محتوایی، زمان شناس، دشمن شناس و هوشیار و  معرفت داشته باشد و برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاق عملی بزرگان دین را الگوی عملی قرار دهد.

وی اظهار داشت: سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو در ابعاد مختلف برای مبلغان دینی است یکی از آن نمونه ها مرحوم محقق کرکی است؛ این شخصیت وارسته کارهای بسیار بزرگ در اسلام انجام داده، و امروز تأسی و الگو  گیری از این بزرگان دین در حوزه یک ضرورت است.

 آیت الله هاشمی شاهرودی خاطر نشان ساخت: مبلغ موفق کسی است که آسیب های  اجتماعی و اخلاقی و سیاسی جامعه و دنیا را بداند و از اتفاقات  مهم با خبر باشد و تحلیل درستی از وقایع امروز جهان اسلام داشته باشد.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha