سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 348718
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
استاد توکل

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که رمز موفقیت بزرگان دین اخلاق عملی و رفتاری بود گفت: بزرگان مکتب شیعه، مانند امام خمینی(ره) از همین طریق توانستند اسلام و انقلاب را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل، از اساتید و مبلغین نخبه در دیدار نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با آیت الله سید محمود شاهرودی که در دفتر وی در قم  برگزار شد، با اشاره به اهمیت تهذیب نفس و اخلاق عملی در اسلامی اظهارداشت: در طول زمان های گذشته مبلغین بزرگی پا به عرصه وجود گذاشته بودندکه در رأس همه آنها، انبیاء و معصومین(ع) قرار داشتند.

وی افزود: علت موفقیت این بزرگان تلاش و کوشش، معرفت شناسی، معرفت به خدا و اخلاق عملی و رفتاری بود و با تلاش های که کرده بودندبه موفقیت های بزرگی هم رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین توکل اظهار داشت: بزرگان دین مکتب شیعه مانند امام خمینی(ره) هم از همین طریق توانستند اسلام و انقلاب را به جهانیان معرفی کنند؛ و از همین طریق بود که بسیاری از جوانان این سرزمین کهن، شیفته و دلباخته آن شخصیت بزرگ انقلاب شدند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جانانه از ولی امر خود اطاعت کردند در میدانهای رزم رشادت های بزرگی را به ارمغان آوردند.

محقق و پژوهشگر حوزه خاطر نشان ساخت: انسان همیشه در جریان نفس اماره و شیطان قرار دارد؛ غلبه کردن بر شیطان اگرچه کارآسانی نیست؛ ولی امکان پذیر است؛ ولی غلبه برنفس اماره بسیار سخت تر است.

وی گفت: راه نجات از این نفس اماره، رحمت خدا است؛ یعنی باید انسان همیشه دعا کند تا رحمت خدا شامل حال او شود تا بتواند از نفس در امان باشد، اگر نبود رحمت خدا، قطعا هیجانات درونی هم به همین راحتی از انسان لحظه ای جدا نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین  توکل اظهار داشت: این دو عنصر اگر چه خطرناک هستند؛ اما با کنترل آن می توان به پله های تقوا و کمال صعود کرد و از آن طرف هم با رها کردن این نفس اماره و شیطان موجبات سقوط اخلاقی را فراهم خواهد کرد که قابل جبران هم نخواهد بود.

انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha