شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد امام حسن عسگری(ع)

حوزه/ مسئول ستاد برگزاری افتتاحیه بخش جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم از افتتاح این مسجد درآستانه سالروز مولود کعبه با حضور مراجع تقلید ، مسئولین و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید حسین تحویلدار عصر امروز در جمع خبرنگاران در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم به ارائه گزارش اجمالی از روند ساخت  این مسجد پرداخت.

وی گفت: این مسجد مقدس تنها مسجدی است که به امر امام حسن عسگری (ع) و توسط وکیل و معتِّمد آن امام همام، «احمد بن اسحاق اشعری» در شهر مقدس قم بنا شد.

حجت الاسلام تحویلدار خاطر نشان ساخت: به همین دلیل این مسجد مورد توجه بزرگان و به خصوص مرجع جهان تشیع مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) قرار گرفت.

 مسئول ستاد برگزاری افتتاحیه امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: بعداز ارتحال آن مرجع فقید، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه کار را عهده دار شدند و کلنگ بازسازی مسجد را زدند و بعد از چندین سال تلاش شبانه روزی و حمایت خیرین، اولین شبستان مسجد امام حسن عسکری(ع) در شب تولد مولود کعبه حضرت امام علی(ع) با حضور مراجع، علما، روحانیون و نمایندگان و مسئولین استان قم و مردم متدین افتتاح خواهد شد و اولین نماز جماعت در آن اقامه می‌گردد.

وی افزود: در آینده نزدیک در این مسجد دروس سطح حوزه و خارج فقه و اصول مراجع و اساتید برگزار و همچنین  به محل رفت آمد روحانیون و مردم متدین تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه به جزئیات روند اجرای ساخت این بنا اشاره کردو گفت: شبستان مسجد 2هزار و400 متر مساحت و 700 متر بالکن  دارد.

حجت الاسلام تحویلدار ابراز داشت: شبستان دوم در طبقه زیرین، شبستان اصلی قرار گرفته و دارای بالکن بزرگ می‌باشد.

مسئول ستاد برگزاری افتتاحیه امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: در پشت محراب بنایی در 7 طبقه احداث شده که دارای امکاناتی مانند نمازخانه، سرویس غذاخوری، آشپزخانه، نمایشگاه، امور فرهنگی، تأسیسات و کتابخانه اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام تحویل دار خاطر نشان ساخت: از آغاز احداث بنای جدید تا کنون 17 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

 وی گفت: یکی از خصوصیات این مسجد روبه قبله بودن و سرویس گرمایشی و سرمایشی خاصی مانند مسجد النبی(ص)  برخوردار است  که در وسط هر ستون، کار گذاشته شده است.

 حجت الاسلام تحویل دار خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی منحصر به فرد مسجد امام حسن عسکری(ع)، منقش بودن کل قرآن کریم در مساحتی بالغ بر9 هزار متر است که با زیبایی خاصی به نگارش در آمده است.

 مسئول ستاد برگزاری افتتاحیه امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: گلدسته بزرگ که از معماری و طراحی خاص ایرانی اسلامی و منقش به آیاتی از قرآن که به صورت مایل نوشته شده یکی دیگر از خصوصیات این مسجد است که 59 متر از سطح شبستان ارتفاع آن است.

وی افزود: این مسجد در مراسم اعتکاف آماده پذیرایی از 2 هزار نفر خواهد بود که قطعا با افتتاح شبستان دوم این تعداد به دو برابر افزایش خواهد یافت.لازم به ذکر است سخنران شب افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور خواهد بود.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha