پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
1

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی گفت: نهادهای علمی و پژوهشی متعددی شکل گرفته است و جشنواره های پژوهشی متنوعی نیز برگزار می گردد که لازم است درباره عملکرد، آسیب ها و خلأهای احتمالی آنان یک کار مطالعاتی منسجم انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در جلسه شورای دین پژوهان کشور، که امروز در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد، ضمن خیرمقدم به اعضای این شورا، آمادگی جامعةالمصطفی برای مشارکت در برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران حوزه دین را اعلام نمود.

امام جمعه قم با اشاره به شرایط متفاوت کشور در عرصه پژوهش نسبت به دو دهه قبل، عنوان داشت: طی سال های اخیر نهادهای علمی و پژوهشی متعددی شکل گرفته است و جشنواره های پژوهشی متنوعی نیز برگزار می گردد که لازم است درباره عملکرد، آسیب ها و خلأهای احتمالی آنان یک کار مطالعاتی منسجم انجام گیرد.

وی افزود: جامعةالمصطفی آمادگی دارد، در راستای فراهم آوردن زمینه طراحی و بازمهندسی برگزاری همایش ها و جشنواره های علمی، مشارکت مؤثری با شورای موسسه دین پژوهان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی در پایان، برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران حوزه دین را با توجه به وجه تفاوت آن با دیگر جشنواره های مشابه، مفید و ارزشمند ارزیابی نمود و همچنین از پیشنهاد تجلیل از مقام علمی آیت الله امینی و مرحوم آیت الله معرفت در این جشنواره، استقبال نمود.

 در ابتدای این جلسه، محمدجواد صاحبی، مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان، ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری و عملکرد این شورا، اظهار داشت: شورای دین پژوهان تا کنون نه دوره جشنواره تجلیل از پژوهشگران حوزه دین را برگزار نموده است و امسال نیز این جشنواره پس توقفی پنج ساله، در آستانه برگزاری است.

وی با اشاره به دریافت حدود سیصد اثر پژوهشی در حوزه دین توسط دبیرخانه این جشنواره، ابراز داشت: از میان آثار دریافت شده، 143 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت که 68 اثر دارای رتبه بالایی بودند و در این میان، از ده اثر برتر منتخب داوران، در جشنواره دین پژوهان تقدیر خواهد شد.

صاحبی افزود: در این جشنواره همچنین از خدمات آیت الله ابراهیم امینی در عرصه دین پژوهی تقدیر به عمل خواهد آمد و همچنین یادواره مرحوم آیت الله معرفت نیز در دستور کار جشنواره قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha