شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
موحدی نجفی

حوزه / آیت الله محمد باقر موحدی نجفی، پیش از ظهر امروز ضمن حضور در جامعه المصطفی با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله موحدی نجفی در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن تبریک مسئولیت محوله ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان امامت جمعه شهر مقدس قم، تصریح کرد: خداوند متعال عالم به ذات بوده و هرکس را به اشکال گوناگون امتحان می‌کند و همواره ما و شما را در کسوت عالم دین مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی بزرگ‌نمایی معضلات و مشکلات درونی جهان اسلام توسط رسانه‌های جیره‌خوار استعماری را از مهمترین برنامه‌های دشمن برای ایجاد افتراق و کینه میان مسلمانان عنوان کرد و یادآور شد: امامت جمعه وظیفه سنگینی است که در آن باید ضمن بازگو نمودن مشکلات جهان اسلام، قدم‌های محکم‌تری برای حل این معضلات برداشته شود.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از استقبال مهرورزانه ملت ایران از برادران افغانستانی خویش،  ابراز داشت: ما همواره در کنار رهبر معظم انقلاب، حامی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و مبارزه با استکبار جهانی به شکل‌های متعدد با قلم، سخنرانی، موعظه و ... را بر خود فرض می‌دانیم.

آیت‌الله موحدی نجفی با تأکید بر این که ملت غیور افغانستان، ملتی با عقاید مستحکم نسبت به آموزه‌های الهی است، یادآور شد: علی رغم اوضاع تحمیلی حاکم بر جهان اسلام که بر اساس دسیسه‌های شوم استعماری پیگیری می‌شود؛ پیاده روی میلیونی اربعین حسینی به دنیا ثابت نمود که اگر، روزی دشمن بخواهد به دین ما دست‌اندازی کند؛ مسلمانان با تمام وجود آماده همه نوع فداکاری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه علمای اسلام در راستای تبیین معارف ناب الهی، تصریح کرد: زمینه‌های بسیار مناسبی برای تبیین و نشر معارف ناب الهی در گستره جهانی وجود دارد.

امام جمعه قم با تأکید بر این که علی رغم فعالیت‌های فراوان صورت گرفته در عرصه بین الملل، همچنان کارهای بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از تحریم‌ها و فشارهای تحمیلی به جمهوری اسلامی به منظور مقابله و یا کند نمودن حرکت معارف الهی برای پاسخ‌گویی به تشنگی روز افزون جهانی صورت می‌گیرد.

رئیس جامعه المصطفی در پایان سخنان خود با بیان این که جمهوری اسلامی با امکاناتی محدود، تمام همت خود را برای پاسخ‌گویی به نیازهای جهانی به کار گرفته است، تصریح کرد: علی رغم همه دسیسه‌های استکبار و استعمار جهانی، با عنایات الهی فعالیت‌های معارفی اهل بیت(علیهم السلام) رو به جلو بوده و پیشرفت روز افزونی داشته است.

گفتنی است؛ در این جلسه برخی از مشکلات تحصیلی و اقامتی طلاب، دانش پژوهان  المصطفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۳۱۳/۱۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha