پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/مدیر حوزه های علمیه گفت: دشمنان ما از حضور فیزیکی مبلغان هراس دارند و اجازه تبلیغی در مناطق مختلف به آنها داده نمی شود، با این امکاناتی که در اختیار ماست می توان در تمامی خانه ها در دورترین مناطق جهان پیام رسای دین و معارف اهل بیت علیهم السلام را منتشر ساخت و آنها را از این معارف بهره مند نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار اسدالله دهناد با ابراز خرسندی از انتخاب  وی به ریاست مخابرات ایران اظهار داشت: تجربه شما در عرصه مخابرات در کشور و حتی در قم نقش آفرین خواهد بود.

*کلانشهرها یک فرصت هستند

وی وجود کلانشهرها را فرصتی برای رشد استعداد ها و توانمندی های بزرگ برشمرد  و افزود: گاهی انسان در یک محیط کوچک ایده های فراوانی دارد؛ ولی زمینه پیاده کردن و اجرایی نمودن آن وجود ندارد، ولی موقعی که در یک محیط بزرگ تری قرار می گیرد، این زمینه ها فراهم می گردد؛ یکی از ویژگی های شهرهای بزرگ و مرکزی فراهم بودن زمینه رشد استعدادها و توانمندیها است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ظرفیت ها و نیروهایی که معمولاً در کلان شهرها هستند، خوش استعدادتر و توانمندتر هستند، گفت: فعالیت مخابرات، فعالیت حساسی است امروز در کشور با توجه به فضای گسترده مجازی و رشد ارتباطات نقش آفرینی ها و کارهای مخابرات اهمیت مضاعفی دارد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: هر چه بتوانیم زیرساختهای مخابراتی را محکم تر و برنامه ریزی های جامع تری داشته باشیم، می توانیم در دهکده جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری ارتباط با معصومین(ع) و کمک خواستن از آنها را برای  پیشبردکارهای بزرگ ضروری دانست و گفت: زمانی که شخصی مسئولیت بزرگی را می پذیرد، باید به تکیه گاه بزرگی تکیه بزند؛ معصومین علیهم السلام با توجه به جایگاهی که دارند، بهترین تکیه گاه ها هستند.

وی با بیان این که برای مدیریت درست، باید برنامه ریزی های لحظه ای و ثانیه ای داشت، خاطرنشان کرد: باید قبل از هر اقدام اجرایی  در اتاق فکرها، امور بررسی شود تا خلاها و نقاط قوت و ضعف و آسیب ها را به دست آورد. یک مجموعه دلسوز و خیرخواه در نظام همواره دنبال خدمت به کشور و مردم است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ما می توانیم از امکاناتی که امروز در اختیار ما و مردم جهان است استفاده درست داشته باشیم. دیگران از امکاناتی که در اختیار دارند، تنها در مسیر درست استفاده نمی کنند. اگر ما این امکانات را در مسیر تبلیغ دین و معارف الهی بهره ببریم، مسیر درست را انتخاب کرده ایم.

وی فضای مجازی و ابزار ارتباطی را فرصتی بزرگ برای حضور ساده در میان جهانیان برشمرد و گفت: اگر دشمنان ما از حضور فیزیکی مبلغان هراس داشته و اجازه تبلغی در مناطق مختلف به آنها داده نمی شود، با این امکاناتی که در اختیار ماست می توان در تمامی خانه ها در دورترین مناطق جهان پیام رسای دین و معارف اهل بیت علیهم السلام را منتشر ساخت و آنها را از این معارف بهره مند نمود.

مدیر حوزه های علمیه، نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا را از جمله اقدامات درست در استفاده از امکانات روز جهان دانست و گفت: قبل از اینکه دستگاه های رسمی در این عرصه وارد شوند، از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این کار انجام شد. رهبر انقلاب اسلامی ما احساس کردند مخاطبانشان از این طریق بدون دخالت سیاست ها و... که در جهان وجود دارد، می توانند از این راه به محتوای این پیام پی ببرند.

وی خاطرنشان کرد: وسیله ای است که امروز در اختیار شما قرار گرفته و از این به بعد هم به شکل گسترده تری در اختیار شماست، ظرفیتی بزرگ را در اختیار شما قرار داده است، قم پایگاهی است که علوم اهل بیت علهیم السلام از این شهر به سایر دنیا منتقل خواهد شد و شما وسیله ای باشید که با کمک و فراهم آوردن امکانات لازم، خود را خادم نشر معارف اسلامی بدانید.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان افزود: امروز خدمت به روحانیت خدمت به آموزه های دین و نظام اسلامی است، اگر بخواهیم این نظام در دنیا پایدار بماند، باید فرصت های این حضور فعال  را فراهم آورید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha