جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم با اشاره به چالش امنیتی عراق گفت: عراق اولین کشوری نیست که با چنین چالش هایی روبرو می شود و تاریخ بشری سرشار از تجربیات ملت هایی است که توانسته اند از این چالش ها عبور کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنان خود در سومین جشنواره «الولاء للوطن» که به منظور حمایت از نیروهای بسیج مردمی در بغداد برگزار می شود گفت: مرحله پیش روی عراق مرحله ای سرنوشت ساز و معرکه بودن و نبودن است.

وی افزود: تجزیه و تفرقه امر مشروعی نیست و عراق را به نا امنی و هرج و مرج می کشاند و خسارت های زیادی به همه وارد می کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی گفت: عراق اولین کشوری نیست که با چنین چالش هایی ربرو می شود و تاریخ بشری سرشار از تجربیات ملت هایی است که توانسته اند از این چالش ها عبور کنند و اکنون نیز بسیاری از کشورها از تعدد و تنوع مذهبی برخوردار هستند اما در عین حال امنیت و ثبات دارند.

وی افزود: اولویت ما در این مرحله مقابله با چالش های امنیتی و سیاسی و اجتماعی و سازندگی و خدمات رسانی است و از سوی دیگر باید روابط خارجی عراق نیز حفظ شود وبا کشورهای عربی و اسلامی اطراف خود روابط خوبی داشته باشیم و نگرانی های آنها درباره عراق را از بین ببریم.

سید حکیم گفت: عراق می تواند مشکلات خود را حل کند و همچون پلی برای ارتباط میان کشورهای منطقه باشد و در راستای تقریب دیدگاه های کشورهای منطقه تلاش کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha