جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به تهدیدات و توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی، گفت: امروز بیش از گذشته حوزه های علمیه نسبت به رهنمودهای رهبری در حفظ و حراست از انقلاب احساس مسئولیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال شامگاه یکشنبه در مراسم «گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و رونمایی از تمثال شهدای روحانی دفاع مقدس» که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه افتخار حوزه علمیه، تربیت معمار این انقلاب باعظمت و جهانی است، اظهار داشت: پرچم داران و قرآن بدست گیرندگان صفوف عملیات های دفاع مقدس، حجره نشینان این حوزه و فیضیه بوده اند.

وی با بیان این که حماسه سوم خرداد در تقابل با اهداف شوم دشمنان بود، ابراز داشت: فراموش نمی کنم شبی را که قرار بود مرحله اول آزادسازی خرمشهر انجام شود وقتی به شهرک دارخوین وارد شدیم، سردار شهید خرازی و فرماندهان در  عشق و علاقه وافری برای تمهیدات لازم جهت موفقیت مرحله نخست عملیات آزاد سازی خرمشهر بودند و وضعیت عجیبی سراسر جبهه های نبرد علیه دشمن را گرفته بود.   

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر در سه مرحله انجام شد، گفت: هنگامی که بین مرحله دوم و سوم به دلیل مباحث امنیتی فاصله ای رخ داد، قرار شد در عملیاتی ایذایی از سوی گردان موسی بن جعفر(ع)  توپخانه دشمن منهدم شود و بنده شاهد بودم برخی از فضلای حوزه در آن گروه حضور داشتند و اکثر آن ها به شهادت رسیدند. 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: این تاریخ افتخارات فیضیه و روحانیت است نسبت به مسئولیتی که در دفاع مقدس احساس می کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد:  در سومین مرحله عملیات  بیت المقدس خرمشهر آزاد شد؛ اما شهدای عزیز و انسان های مخلصی در این مسیر به شهادت رسیدند و امروز ما در قبال حفظ این انقلاب و آثار امام راحل(ره)، مسئولیت سترگ و بسیار بزرگی داریم. 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تاکید کرد: امروز بیش از گذشته فضلا، اساتید، کارگزاران، بسیجیان و همه کسانی که دلسوز انقلاب هستند با الهام گرفتن از مراجع عظام تقلید به عنوان یک نهادی که مستقل از نظام می باشد، اما افتخارش این است که در خدمت ولی فقیه می باشد در صف نخست دفاع از انقلاب ایستاده است.  

وی تصریح کرد: امروز حوزه علمیه قم بیش از دیگران در حمایت از رهنمودهای رهبری نگرانی و دغدغه خاطر دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه امام راحل(ره) روحانیت و حوزه های علمیه را احیا کرد، گفت: امام خمینی(ره) نسبت به حوزه ها و دغدغه مندان به دین مردم، حق بزرگی دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به قیام 15 خرداد، اظهار داشت: آغاز انقلاب توسط امام راحل(ره) در این روز بزرگ صورت گرفت و همواره یاد و خاطره شهیدان نهضت را باید گرامی داشت.

وی در پایان با اشاره به تهدیدات و توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز  حوزه های علمیه، بسیج، اساتید و فضلا در بحرانی که تمام دشمنان و قدرت طلبان  در صف مقابل ایستاده اند، بیش از گذشته نسبت به رهنمودهای رهبری در حفظ و حراست از انقلاب احساس مسئولیت می کنند. 

انتهای پیام/313/33    

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha