شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ناصری - مدرسه ولی عصر(عج) تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز، گفت: فضای مجازی و رسانه، تریبونی است که چندین میلیون مخاطب دارد و اگر مورد استفاده در جهت تبیین معارف اسلام ناب قرار نگیرد تبدیل به سلاحی تاثیر گذار علیه خود اسلام خواهد شد .

حجت الاسلام ناصری، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،در تبریز، با انتقاد از عدم توجه مسئولین و مراکز فرهنگی و اجتماعی نسبت به استفاده از طلاب و روحانیون در راستای تبلیغ و تبیین معارف دینی، گفت: متاسفانه ارگان ها و ادارات نسبت به طلاب و روحانیون کم لطفی می کنند و از بهره های معنوی و علمی آنان غافل می شوند و این اثرات بسیار مخربی در جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعضا افرادی در راس مراکز تبلیغی و رسانه ای قرار می گیرند و مفاهیم دینی را به صورت غلط و ناقص تبیین می کنند، بطور مثال اگر در جایگاهی که  می بایست از علماء و روحانیون در آن استفاده می گردیده،  استفاده نشده، نتیجه اش می شود اسلام آمریکایی و اسلام سکولار که با آرمان ها و اصول اسلام و انقلاب هم خوانی ندارد .

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: امروز با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه باید گروه هایی تشکیل شود تا نسبت به تهیه و ترویج خوراک و مطالب مفید و اسلامی فعالیت نمایند، چرا که اگر مدیریت آن از دست خارج گردد، مطمئنا دشمنان قسم خورده ملت مسلمان ایران با تزریق و پمپاژ مطالب انحرافی و بمباران شبهات، جوانان ایرانی را مورد تهاجم روانی قرار خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن بعد از اینکه پی به ناتوانی خود در عرصه تهاجم نظامی برد، توان و تجهیزات خود را صرف تهاجم از طریق فرهنگی کرد، چرا که دشمن بر این باور است که اگر فکر و حرکت جوان مومن و انقلابی ایران را تغییر داده و به انحراف بکشاند، کم هزینه تر و بهتر خواهد بود.

حجت الاسلام ناصری افزود: حوزه های علمیه مرزداران اعتقادی جامعه هستند و باید در سنگر های بصیرت افزایی و معرفت افزایی، با تهاجمات دشمن مقابله کرده و پاسخی کوبنده و دندان شکن دهند و از آرمان ها و اصول اسلامی و انقلابی حراست نمایند.

وی تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در خصوص فعالیت های فرهنگی، به خصوص در زمینه های سایبری آموزش های لازم را کسب کرده و معارف دینی را در قالب های متنوع و جذاب و به صورت کاملا علمی و مستدل بیان نمایند.

این استاد حوزه تبریز، در خاتمه تصریح کرد: اگر یک منبر در یک مسجدی مخاطب چند صد نفری داشته باشد، فضای مجازی و رسانه، تریبونی است که چندین میلیون مخاطب دارد و اگر مورد استفاده در جهت تبیین معارف اسلام ناب قرار نگیرد تبدیل به سلاحی تاثیر گذار علیه خود اسلام خواهد شد و آثار و پیامد های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha