پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه باقرالعلوم

حوزه/ هیئتی دانشگاهی از چین به سرپرستی پروفسور جانگ ، ازدانشگاه باقرالعلوم (ع) بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به هیئت چینی، به معرفی دانشگاه پرداخت و توضیحات مبسوطی را در خصوص ظرفیت ها و توانمندیهای دانشگاه ارائه دادند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: چین کشور بزرگی است و از سابقه فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است وحتی در روایات اسلامی از پیامبر گرامی اسلام داریم که فرمودند: ( اطلبوا العلم و لو بالصین) علم را بجوئید حتی اگر در چین باشد. این روایت نشانگر این است که اولا" : تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است و هیچ قید و شرطی زمانی و مکانی ندارد. ثانیا" بیانگر قدمت تاریخ و فرهنگ چین است، ثالثا" به ما می آموزد که چین را یک کشور با اهمیت در تمام زمینه ها نگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در ادامه افزود: اگر چه این روایت در رابطه با اهمیت علم است و می گوید بعد مکان نباید مانع کسب آن گردد ولی نام بردن این کشور توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) می تواند دارای نکات قابل تامل باشد.

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: به اعتقاد ما این بخش اقتصادی نیست که دنیا را متوجه چین کرده است، بلکه پشتوانه فرهنگی چین است که اقتصاد آن را شکوفا کرده و فرهنگ عمومی مردم ریشه تلاش های اقتصادی آنهاست.

سپس حجت  الاسلام والمسلمین موسوی، معاون آموزشی و فرهنگی ، دکتر کرم اللهی، معاون پژوهشی و دکتر هاشمیان گزارشی از وضعیت تحصیل ، آمار دانشجویان تعداد رشته ها و مقاطع تحصیلی را ارائه دادند.

پروفسور جانگ، رئیس مؤسسه علوم انسانی و اجتماعی چین  نیزضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه باقرالعلوم (ع)

گفت: من و هیئت همراه برای اولین بار است که به ایران آمده ایم و ایران را کشور بسیار خوب و با فرهنگ غنی یافتیم. و امروز که در دانشگاه باقرالعلوم (ع) هستیم این دانشگاه را یک دانشگاه پیشرفته و خوب یافتیم.

وی گفت: چین یک نمونه خوبی است که از گذشته یاد گرفتیم و آن را با مدرنیته ترکیب کردیم، چین نمی تواند راهی را که غرب رفته پیروی کند و نمی توانیم پیرو غرب باشیم، بلکه ما دنبال تعریف هویت خود هستیم به همین دلیل، چین طرفدار این عقیده است که هر کشوری باید فرهنگ خودش را داشته باشد.

رئیس مؤسسه علوم انسانی و اجتماعی چین درادامه افزود: ما می توانیم همکاریهای خوبی در زمینه های علمی و فرهنگی داشته باشیم و چیزهای زیادی ازهمدیگر یاد بگیریم. امیدوارم این جلسه نقطه عطفی در گسترش همکاریهای ما قراربگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha