پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قرآن کریم

حوزه/ از جمله برنامه‌های قرآنی مسجد مقدس جمکران در ماه رمضان بيان نكات و مفاهيم برجسته هر جزء از قرآن کریم پیش از مراسم ترتیل خوانی است که با استقبال نمازگزاران این مکان مقدس مواجه شده است.

به گزارش  خبرگزاری««حوزه»، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم است و در روایات و سخنان بزرگان بر لزوم انس هرچه بیشتر با کلام وحی در این ماه تاکید شده است، دارالقرآن مسجد مقدس جمکرن برنامه هایي را در راستای ارتقاء سطح معارف قرآنی زائران، خادمان و خانوادهای آنان تدارک دیده است.

يكي از اين برنامه‌ها بیان نکات و مفاهیم برجسته هر جزء از قرآن است و از آنجایی که تدبر در آیات و مفاهیم آن امری ضروری به حساب مي‌آيد، در برنامه ترتیل خوانی روزانه قرآن کریم، با حضور یکی از اساتید فرهیخته تفسیر قرآن کریم، نکات و مفاهیم برجسته هر جزء قبل از قرائت آیات بیان می‌گردد.

گفتني است برنامه بيان مفاهيم برجسته هر جز، در روزهاي پر از بركت ماه مبارك رمضان بعد از نماز ظهر و قبل از ترتيل خواني اجرا مي‌شود.

اين برنامه که برای نخستین بار در این مکان مقدس اجرا می‌شود با استقبال نمازگزاران مسجد مقدس جمکران مواجه بوده و علاقه‌مندان با اشتياق در این برنامه حضور پيدا مي‌كنند و از فيوضات آن بهره‌ند می‌شوند.

ماه رمضان بهترين بهانه براي برگزاري چنين برنامه‌هايي است كه باعث انس و قرب بيش‌تر به قرآن و عترت مي‌شود و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمكران نيز تلاش كرده تا در اين زمينه برنامه‌های خوبی را به اجرا درآورد تا زمینه درک بهتر این ماه را فراهم آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha