پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر وقت انسان خود را محاسبه کند و بداند که در کجاست و در چه موقعیتی قرار دارد و شرایط برای عبادت فراهم باشد شب قدر اوست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه شب قدر یک ظرفیت بزرگی است که خداوند برای بندگان قرار داده است اظهارداشت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) داریم کسی که شب قدر را درک کند و آمرزیده نشود خداوند او را از رحمت خودش دور می‌کند یعنی در شب قدر این ظرفیت قرار دارد که انسان‌ها مورد آمرزش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه شبی که قرآن در آن نازل شده است شب قدری است که از طرف خداوند قرار داده شده است افزود: شب قدر دیگری نیز داریم که از طرف ما انسان‌ها است و اختصاص به شب خاصی ندارد و هر وقت انسان خود را محاسبه کند و بداند که در کجاست و در چه موقعیتی قرار دارد و فضا برای عبادت فراهم باشد شب قدر او است و خوب است که انسان‌ها هر دو شب را مورد توجه قرار دهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در شب قدری که از طرف خداوند است با تفکر، مراقبت و محاسبه می‌توانیم فضائل این شب را درک کنیم گفت: بزرگان دینی بیان داشته‌اند که با تفکر و مراقبت در روز و محاسبه در شب می‌توانیم فضائل این شب را درک کنیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha