شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 «چلچراغ» و «برای همکلاسی ام»

حوزه/ دفتر اول کتاب «چلچراغ» و دفتر پنجم از مجموعه روایت «برای همکلاسی ام» با موضوع معرفی شهدای شاخص اقشار و نیروهای مسلح استان قم و شهدای دانش آموز وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، زندگی نامه، خاطرات و وصایای چهل تن از فرماندهان و شهدای شاخص لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، ارتش، نیروی انتظامی و اقشار بسیج از جمله شهدای روحانی، فرهنگی و جهادگر استان قم در قالب کتاب چلچراغ، به صورت مصور و با استفاده از خاطرات خانواده و همرزمان شهدا و اسناد دفاع مقدس تدوین و روانه بازار نشر شد.

شرح زندگی و شهادت شهدای شاخصی چون سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین، امیر سرلشکر شهید محمد فراشاهی، سرلشکر خلبان شهید عباس اکبری، سردار شهید سید جواد حاجی خداکرم، شهید حجت الاسلام سید محسن روحانی و ... موضوع بخش هایی از کتاب می باشد که به کوشش علیرضا صداقت و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تدوین شده است.

دفتر پنجم از مجموعه روایت "برای همکلاسی ام" نیز موضوع تازه ترین کتاب حوزه دفاع مقدس در استان قم است که با حمایت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش استان قم و همکاری نشر هدی به رشته تحریر در آمده است.

در این کتاب، خاطرات مربوط به 131 دانش آموز شهید استان قم از جمله شهدای بمباران هوایی و دفاع مقدس و شهدای شاخصی چون محمد رضا شفیعی، محمد معماریان، حسین بختیاری از زبان همکلاسان، خانواده و همرزمان شهدا ثبت شده است.

دفاتر یک تا چهار کتاب "برای همکلاسی ام" با موضوعات مناجات و والدین، ولایت و بصیرت، کربلا و شهادت و وصیت نامه و سفارشات شرعی شهدای دانش آموز قم نیز سابقا به همت علیرضا صداقت نویسنده دفاع مقدس گردآوری و تدوین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha