جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان المصطفی صبح امروز در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نهمين اجلاس سراسري مديران و نمايندگان المصطفي با حضور حجت الاسلام والمسلمين اعرافي رئيس جامعه المصطفي، دكتر ابراهيمي تركمان رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، معاونان جامعه المصطفي و نمايندگان اين مركز حوزوي برگزار شد.

در اين مراسم پس از تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد، ‌حجت الاسلام والمسلمين حكيم الهي معاون ارتباطات و بين الملل جامعه المصطفي به تبيين اهداف اين اجلاس پرداخت و گفت: در اين اجلاس به افق‌های فراروي المصطفي، جايگاه مکتب اهل‌بیت(ع) و چگونگي تعامل با برادران اهل سنت پرداخته مي شود.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين اعرافي رئيس جامعه المصطفي نيز در سخناني با اشاره به اینکه المصطفی نمادی از اسلام به معنای عام در دنیا است، اظهار داشت: جایگاه المصطفی در نقطه تعادل و رعایت مصالح کلان امت و تربیت انسانی هایی است که منادی وحدت و اندیشه تعامل مذهبی باشند.

وی با بیان اینکه در بخش انتشار معارف اهل بیت(ع) باید اهتمام بیشتری داشته باشیم، ابراز داشت: باید این مسئله را در جهان اسلام نهادینه کنیم که ذخیره معارف اهل بیت(ع) گنجی به سود تمام عالم اسلام است.

گفتنی است؛ عصر امروز کمیسیون «ارتباط با اهل سنت» با موضوع تعامل با اهل سنت با سخنراني حجت الاسلام والمسلمین محامی و مولوي اسحاق مدني مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت برگزار خواهد شد.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين عباسی صبح دوشنبه در کميسیون جایگاه مکتب اهلبیت(ع) به تبيين نتایج و دستاوردهای اين کمیسیون مي پردازد و در عصر اين روز نيز حجت الاسلام والمسلمين اختري دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تبيين آخرین تحولات مجمع و همکاری های متقابل در جهت تثبیت و ارتقای جایگاه تشیع در جهان خواهد پرداخت.

سخنران صبح سه شنبه اين اجلاس نيز حجت الاسلام والمسلمين قمي معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری است و در ادامه حجت الاسلام والمسلمين حكيم الهي نيز به تبيين مسائل نمایندگی ها و تبادل نظر با موضوع ارائه نظرات و پیشنهادات و دغدغه های مدیران حاضر در اجلاس مي پردازد. 

در مراسم اختتاميه علاوه بر ايراد سخن از سوی حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، از واحدهای برتر در حوزه های تخصصی تجليل و از آثار علمی پژوهشگاه المصطفي رونمايي خواهد شد.

انتهاي پيام/313/33 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha