جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد علی(ع) نیوجرسی

حوزه / تعداد مسلمانان جنوب ایالت نیوجرسی در سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است؛ به عنوان نمونه در پانزده سال گذشته جمعیت مسلمانان اتلانتیک کانتی تقریبا سه برابر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خبرهای رسیده از آمریکا، بیانگر اسلامگرایی در غرب و رشد اسلام در مناطق مختلف این کشور است به طوری که احداث مساجد جدید در دستور کار مسلمانان آمریکا قرار گرفته است.

سه برابر شدن جمعیت مسلمانان اتلانتیک کانتی

تعداد مسلمانان جنوب ایالت نیوجرسی در سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است؛ به عنوان نمونه در پانزده سال گذشته جمعیت مسلمانان اتلانتیک کانتی تقریبا سه برابر شده است. این بدین معناست که مسجد تقوا در اتلانتیک سیتی، دیگر پاسخگوی نیاز مسلمانان این منطقه نیست. به گفته دبیر جامعه مسلمانان جرسی جنوبی گاهی تعداد شرکت کنندگان در مراسم نماز جماعت مسجد به حدود پنج هزار نفر می‌رسد. همچنین با بالا رفتن تعداد پیروان دین اسلام، نیاز به آموزش تعلیمات اسلامی در جامعه رو به افزایش است.

آغاز به کار آکادمی اسلامی جرسی جنوبی از ماه آینده

برای پاسخ دادن به این دو نیاز جامعه در حال رشد مسلمانان، به زودی یک مسجد و یک مدرسه اسلامی در این منطقه افتتاح خواهد شد. "آکادمی اسلامی جرسی جنوبی" ماه آینده با کلاس‌هایی برای خردسالان و کلاس‌هایی برای کودکان پایه اول تا چهارم ابتدایی آغاز به کار خواهد کرد. کلاس‌های پایه‌های بالاتر هم به زودی راه‌اندازی خواهد شد. همچنین قرار است مسجدی در خیابان کریک انگلیش افتتاح شود تا تعداد بیشتری از مسلمانان منطقه بتوانند در نماز جماعت شرکت کنند.

ساخت مسجد جدید در رزمونت آمریکا

وبسایت شهر رزمونت نیز از حمایت کمیسیون برنامه ریزی رزمونت از طرح جامع ساختن یک مسجد و مرکز اجتماعات در این شهر خبر داد.

این مسجد تحت نظر جامعه مسلمین آمریکا در مینه‌سوتا اداره خواهد شد.  قرار است ساختمان مسجد علاوه بر برگزاری نماز جماعت، برای مقاصدی چون برپایی کلاس‌هایی اسلامی در روزهای آخر هفته، سخنرانی، فعالیت های جوانان، ازدواج و برپایی جشن‌های جامعه اسلامی استفاده شود.

در مرحله بعدی مسلمانان قصد دارند در این مسجد یک بخش توزیع غذا برای مستمندان و یک کلینیک مجانی نیز تاسیس کنند.

"اسد زمان" سرپرست اجرائی جامعه مسلمین مینه‌سوتا تأیید می‌کند که تعداد مسلمانان رزمونت در حال افزایش است.

فعالیت سه مسجد و مرکز اسلامی در مینه‌سوتا

هم اکنون جامعه مسلمین مینه‌سوتا  سه مسجد و مرکز اسلامی را در شهرهای سینت پال، بلین و اینور گروو هایتس در این ایالت اداره می‌کند.

 به گفته "زمان" هر سه این مراکز سعی می‌کنند با مردم جامعه در ارتباط باشند؛ در ماه رمضان در این مراکز، مراسم افطاری برای عموم مردم برگزار می‌شود تا مردم راجع به اعیاد مسلمین بیشتر بدانند. دو تا از این سه مرکز، بخش توزیع غذا برای مستمندان دارند. او توضیح می‌دهد: "80 درصد کسانی که از غذاها بهره‌مند می شوند مسلمان نیستند. زیرا سیر کردن همسایه یکی از وظایف مسلمین است."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha