جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، گفت: یک طلبه موظف است با همه ابعاد و زوایای زندگی طلبگی آشنا شود و رنگ و بوی حوزوی به خود گیرد که این رنگ و بو همان زهد و ساده زیستی و اتمام به تحصیل و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به ورود داوطلبین جدید به این مدرسه علمیه، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۱۳ نفر به طلاب این مدرسه اضافه خواهند شد و اکنون این تعداد نفرات، در حال گذراندن دوره اختبار و تثبیت هستند.

حجت اسلام جزایری، آشنایی طلاب جدید الورود با فعالیت‌های حوزوی ازجمله نوع و حجم دروس را برنامه‌های این مدرسه علمیه در دوره اختبار و تثبیت خواند و بیان داشت: در تلاش هستیم با اجرای دوره های آموزشی، تهذیبی داوطلبین ورود به مدارس علمیه را از همه زوایای حوزه باخبر و آشنا سازیم تا در مسیر طلبگی با مشکل مواجه نشوند.

وی در ادامه افزود: یک طلبه به صورت فردی موظف است که با همه ابعاد و زوایای زندگی طلبگی آشنا شود و آرام‌آرام رنگ و بوی حوزوی به خود گیرد که این رنگ و بو همان زهد و ساده زیستی و اتمام به تحصیل و تهذیب نفس است.

این استاد حوزه علمیه، برگزاری دوره‌های آموزشی و تهذیبی برای داوطلبین ورود به مدارس علیه را یکی از اصول دانست و گفت: اجرای این دوره‌ها موجب می‌شود تا طلاب با شناخت و آگاهی بیشتری به حوزه وارد شده و پیش زمینه مناسبی از نوع دروس و حجم آن، مباحث اخلاقی و تهذیبی در ذهن داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، در پایان با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه، اظهار داشت: هم‌اکنون ۷۰ طلبه در پایه‌های ۳ تا ۷ در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل بوده و با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۳ نفر دیگر به مجموع طلاب مدرسه افزوده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha