جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معضلات فرهنگی کشور به صرف شعار دادن و یا انجام سخنرانی قابل حل نیست، بلکه عزم استوار مسئولان و همدلی آن ها را می طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به این که مباحث هسته ای و مشکلات اقتصادی، نباید موجب غفلت مسئولان از توجه به فرهنگ شود، اظهار داشت: اگر می خواهیم واقعاً در زمینه حل مشکلات و معضلات فرهنگی به جای خوبی برسیم، باید با همدلی و همزبانی و دغدغه مندی ، به فکر ارایه راهکارهای عملی و اجرایی کردن آن ها باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال گذشته به صراحت فرمودند که فرهنگ از اقتصاد نیز مهم تر است و لذا نباید مشکلات اقتصادی باعث شود که مباحث فرهنگی ،کمرنگ تر جلوه کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که در حال حاضر ، سعی و کوشش اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، متوجه ساحت فرهنگ است، گفت: آن ها از طریق ابزارهای رسانه ای همچون ماهواره و اینترنت می کوشند که در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ، رخنه و شکاف عمیقی ایجاد کرده و مردم و به خصوص جوانان را به سمت و سوی فرهنگ غربی و غیراسلامی سوق دهند.

وی در ادامه به نقش بسیار مهم و خطیر مردم و رسانه ها در حراست از داشته های ارزشمند فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: مردم و رسانه های جمعی هم در شکل گیری و حراست از فرهنگ ایرانی و اسلامی و هم نظارت بر عملکرد مسئولان نقش بسیار جدی ایفا می کنند و از سویی باید از مسئولان و دستگاه ها بخواهند که مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و علمای گرانقدر رفتار کرده و دغدغه عموم متدینین و دلسوزان انقلاب را در این خصوص رفع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک نفر IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    معضلات با سخنرانی آقایون علما هم حل نمی گردد بسه سخنرانی حاج آقا توی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چکار کردید؟ غیر از حقوق گرفتن میلیونی هیئت علمی هاتون یا علی