سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار تلاش برای تربین نخبگان در حوزه به منظور تولید محتوای اسلامی در عرصه فضای مجازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز در عرصه فضای مجازی دنیا همه جور مطلب ارایه و عرضه می شود که هم شامل مطالب علمی و سودمند می شود و هم مطالب غیرعلمی و گاه مضر و غیرمفید که بعضاً انحرافی و گمراه کننده  هم هستند.

وی با اشاره به تنوع و وسعتی که فضای مجازی پیدا کرده است، افزود: به همین خاطر نیز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب و ارزش ها روی این مساله حساب ویژه ای باز کرده اند.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به رهنمودهای بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی گفت: با توجه به ساختار جدید شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی کشور آنچه مهم است این که ما بتوانیم با برنامه ریزی درست و هدفمند در عرصه های سیاسی تاریخی اجتماعی، کلامی و اعتقادی و در سایه وحدت و همگرایی ملی ، جلوی تهاجم فرهنگی دشمن در فضای مجازی بایستیم و از ارزش ها و آرمان های خود دفاع کنیم.

وی با تاکید بر این که در این خصوص باید از ظرفیت حوزه های علمیه به خوبی استفاده شود، خاطرنشان کرد: کسانی که وارد این فضا می شوند باید با این فضا به خوبی آشنا بوده و نوع ادبیات و گفتمان آن را بشناسند تا بتوانند بهتر تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی همچنین با اشاره به این که ما نباید از ابعاد فنی توسعه فضای مجازی غافل شویم، گفت: باید یک تقسیم کاری بشود و ما ابزار فنی قوی و حرفه ای در اختیار داشته باشیم تا در گستره جهانی تاثیرگذار بوده و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی در خاتمه بیان داشت: بی شک حوزه علمیه در زمینه تولید محتوای اسلامی جذاب، نقش اول را ایفا می کند و ما باید بیش از پیش به تربیت نیروی نخبه در این باره همت بگماریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha