یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
علی اکبر رشاد

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جوهر و نظام حوزه، پرورش و تربیت است، اینکه ذهن ها انباشته شود از مبانی اصولی غلط است که متاسفانه در دانشگاه ها و آموزش و پرورش رواج دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، استاد علی اکبر رشاد پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی حوزه انقلابی حوزه منتظر که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، به خادمی طلاب افتخار و اظهار کرد: اینکه فعالیت‌های من را بزرگان فارس دیده‌اند موجب تشویق بنده می شود.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه عنوان همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر عنوانی دل انگیز و عمیق است، اضافه کرد: اگر نگوییم حوزه کهن ترین نهاد علمی و تربیتی کره خاکی است دست کم می توانیم بگوییم حوزه از اندک نهادهای علمی دیرپای بشر است.

عضو شورای عالی انقلابی فرهنگی مسجدالنبی را نخستین حوزه ای دانست که نبی مکرم اسلام آن را تأسیس کرده است، عنوان کرد: هیچ قید و شرطی برای دانش پژوهان مسجد النبی(ص) گذاشته نشده بود.

وی با بیان اینکه جوهر نظام حوزه تربیت است، خاطرنشان کرد: نهاد حوزه دارای سه رکن محتویات، سخت افزار و کنش گر بودن است، معماری حوزه پرورش نهاد است که ۲۲ ویژگی دارد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مطرح کرد: هنر آمیخته به دست اسلام است، حوزه نباید دانشگاه باشد حوزه باید حوزه بماند، بزرگترین تهدید در مقابل حوزه دانشگاه شدن حوزه است، هرکسی می خواهد دانشگاهی شود باید به دانشگاه برود.

وی در خصوص مفهوم انقلاب نیز گفت: انقلاب اسلامی حادثه نیست، انقلاب اسلامی در دهه پنجم خود همچنان انقلاب است و همچنان رویش می کند و رو به گسترش است.

استاد رشاد بیان کرد: انتظار نیز به معنای منتظر ماندن، ما سلوک خود را ادامه خواهیم داد، انتظار هم وجه سلبی و هم ایجابی دارد، در واقع هم انقلاب یک امر پایان ناپذیر و هم انتظار یک امر وقفه ناپذیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha