یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1155219
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
دهه کرامت

حوزه/ جلسه قرارگاه فرهنگی شهر سیراف عصر امروز با موضوع بزرگداشت دهه کرامت در دفتر امام جمعه بندر سیراف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه قرارگاه فرهنگی شهر سیراف عصر امروز با موضوع بزرگداشت دهه کرامت در دفتر امام جمعه بندر سیراف برگزار شد.

حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف در ابتدای این نشست بیان داشت: حدفاصل سالروز دو ولادت با سعادت دهه کرامت نامگذاری شده است یعنی یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: دهه کرامت یادآور تمام خوبی ها و جمال انسانی است و تمام مفاهیم سازنده ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می شود چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا علیهما السلام کانون قرآن دعا و نیایش است.

حجت‌الاسلام عاشوری بر اهمیت و هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌های این دهه می تواند فرصت مناسبی برای ارائه آموزه های معنوی و سیره اهل بیت(ع) به ویژه برای جوانان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان تصریح کرد: برگزاری جشن های معنوی در این دهه با مشارکت بیشتر جوانان بخصوص دختران نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

حجت‌الاسلام عاشوری بر اجرای درست برنامه های دهه کرامت از سوی نهادهای مختلف محیط سازی اداری و آذین بندی سطح شهر برای آگاهی بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه ها تصریح و تأکید داشت.

امام جمعه سیراف ادامه داد: همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر در زمینه های علمی، فرهنگی هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، از برنامه‌های مهم کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بخش به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

وی در پایان به برگزاری جشن زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم مطهر امام رضا علیه السلام روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۸/۳۰ در حسینیه حضرت ابالفضل علیه السلام شهر سیراف اشاره داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha