سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ اختتامیه همایش اساتید تفسیر قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: هنگامی که علامه طباطبایی در شهر تبریز زندگی می‌کرد، بخش اعظم اموالش را از دشت داد و ولی هیچ گاه اجازه نداد، این فقر، عزت ایشان را کم کند و همیشه خدا را در ذهن و جان خود داشتند که باید برای همه ما یک الگو و سرمشق باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسن ممدوحی، شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین شخصیت های علمی جهان اسلام و تشیع در عصر حاضر، علامه طباطبایی بودند.

وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی شخصیت کم نظیری بود که زندگی سراسر پرخیر و برکتی داشتند و از لحظه لحظه زندگی خود برای دفاع از دین و مبانی قرآنی و الهی بهره بردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با این مطلب که مرحوم علامه آثار بی نظیری از خود به جای گذاشتند، گفت: علامه طباطبایی اعتقاد راسخی به مبانی ولایی و امامت داشتند، به حدی که به تشریح مبانی قرآنی در کلام ائمه(ع) می پرداختند؛ ایشان می فرمود،کلام قرآنی امام علی(ع) مثل ماه در میان کلامتشان می درخشید.

وی خاطرنشان کرد: از دلایلی که علامه را در میان نامداران تاریخ علم و حوزه این چنین درخشنده کرده است، مشی و سلوک بزرگان حوزه در تحمل مشقات زندگی و کار بی وقفه و اخلاص و تعهد و... بود.

این استاد حوزه بیان کرد: این مفسر شهیر، این آثار بی نظیر را در شرایطی به رشته تحریر در آوردند که سالهای زیادی از زندگی خویش را با فقر و غربت سپری کردند.

وی گفت: علامه طباطبایی در زمانی که برای تحصیل به حوزه علمیه نجف رفتند، برای سپری کردن زندگی رنج بسیاری کشیدند و با این همه مشقت و زحمت این روح بزرگ را پرورش دادند تا این چنین ما را بر سر این خوان پرنعمت از نعمات الهی میهمان کنند.

آیت الله ممدوحی بیان کرد: تمام زندگی حضرت علامه برای ما یک الگو است؛ ایشان از افرادی بودند که با رحلت خود خسارت بسیار بزرگی به حوزه و جامعه علمی ما وارد کردند که این مساله نشان دهنده عظمت و بزرگی این عالم اخلاقی و ربانی بود.

وی گفت: هنگامی که علامه طباطبایی در شهر تبریز زندگی می‌کرد، بخش اعظم اموالش را از دشت داد و ولی هیچ گاه اجازه نداد، این فقر، عزت ایشان را کم کند و همیشه خدا را در ذهن و جان خود داشتند که باید برای همه ما یک الگو و سرمشق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha