جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اقتصاد ایران

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم خواستار ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی از مهدکودک ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: فرهنگ سازی در راستای افزایش باور ملی به لزوم تولید و مصرف کالای داخلی یکی از مهم ترین بایسته هایی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان آن را تجربه کرده اند.

وی افزود: آنچه مهم است این که ما باید در داخل کشور تلاش کنیم که مردم در زمینه تولیدملی و همچنین مصرف کالای وطنی به یک خودباوری برسند و باید این روند از مهدکودک و دبستان های ما شروع شود تا به تدریج چنین فرهنگی در کل جامعه نهادینه گردد.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند نظام آموزش و پرورش و در کتاب های مدارس طوری باید القا بشود در ذهن بچه ها که به سمت مصرف داخلی حرکت کنند و بدانند که مصرف کالای داخل چه ضرورتی دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: چرا واقعاً در کشور ما بسیاری از مردم افتخارشان این است که کالای خارجی و با برند معروف مصرف می کنند، به خصوص در زمینه خودرو و لوازم برقی منزل و حال آن که ما باید این فرهنگ و تصور غلط را اصلاح کنیم و در این رابطه آموزش و پرورش و خانواده ها نقش اصلی را می توانند ایفا کنند.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم کاهش تدریجی صادرات نفت خام و کم اتکایی به فروش نفت گفت: خام فروشی نفت در کشور ما ضربه بزرگی به منافع ملی ما می زند و حال آن که ما باید به سمت کاهش صادرات نفت خام حرکت کنیم تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی پایدار و باشیم.

این اقتصاددان حوزوی بیان داشت: از سویی اتخاذ و اجرای سیاست های پولی و بانکی و همچنین مکانیسم های اقتصادی در مجموع باید به سمت و سوی رونق تولید ملی باشد و عمده تسهیلات و نقدینگی موجود در بازار به این جهت برود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی همچنین با اشاره به مکانیسم های تشویقی گفت: طبعاً واحد و بنگاهی که تولید داخلی و باکیفیت دارد باید مالیات او حذف یا کاهش یابد تا بدین وسیله زمینه ترغیب و تشویق او به تولید بیشتر و با کیفیت تر فراهم گردد و همین مساله نیز به اشتغالزایی بیشتر خواهد انجامید.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha