جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن­ ربانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفـت: حوزه باید با استفاده از منابع غنی اهل بیت(ع) و کتاب و روایات در ابعاد نظری، ایده های درست و صحیح علمی را استخراج کند تا نظام اسلامی بتواند بر اساس آن نظریه استباطی و اجتهادی، مسیر اسلامیت را کامل کند.

به گزاش خبر­گزارش«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسن­ ربانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «دستاوردهای حوزه خواهران در پرتو  انقلاب» که درمدرسه علمیه معصومیه(ص) خواهران در قم برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات شهداء و امام شهداء به وظائف حوزه نسبت به دستارودهای انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از وظائف مهم حوزه، نسبت به انقلاب در بُعد نظری به عنوان کارشناسان اصیل دین این است که درموضوعات مختلف علمی و نظری، نظام را حمایت و پشتیبانی­ کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علیمه بیان داشت: حوزه باید با استفاده از منابع غنی اهل بیت(ع) و کتاب و روایات در ابعاد نظری، ایده های درست و صحیح علمی را استخراج کند تا نظام اسلامی بتواند بر اساس آن نظریه استباطی و اجتهادی، مسیر اسلامیت را کامل کند.

وی با بیان این که هنوز با اسلامیت کامل و جامعه فاصله داریم رسالت روحانیت را در بعُد فرهنگی بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن با تمام وجود در این بخش وارد صحنه شده و سواره نظام های خود را برای اجرای برنامه های خود پیاده کرده و این امر می طلبد حوزه هم با تمام قوا به میدان بیاید و برنامه های خود را برای مقابله به مثل به مرحله عمل در بیاورد.

 حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تاکید بر این که در این مقابله، نباید حالت انفعالی به خود بگیریم، عنوان کرد: روحانیت اصیل باید فعالانه پا به میدان بگذارد تا بتواند نقش خود را به درستی عملیاتی کند.

 رئیس مرکز خدمات حوزه های علیمه بیان داشت: حوزه علمیه خواهران هم باید در کنار حوزه علمیه برادران با تلاش و مجاهدت علمی به نظریه پردازی و ایجاد تئوری علمی اقدام به حمایت و پشتیبانی فکری در موضوعات مختلف از نظام کند تا جامعه بیشتر با تبیین اسلامیت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه جامعه به دو بخش زن و مرد تقسیم می شود ادامه داد: یک بخش جامعه زنان هستند و این گروه هم نیازمند به این  است از جنس خود معارف را بیاموزد، قطعا اگر حوزه علمیه خواهران بتواند در این عرصه هم بدرخشد تاثیر گذاری آن دو چندان خواهد بود.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha