جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پناهجویان سوری

حوزه / مسئولین جزیره گرنزی، در انگلستان اعلام کردند که به هیچ عنوان پناهجویان سوری را نمی پذیرند. وزیر ارشد این جزیره اعتراف کرد که اسلام‌هراسی و منفی‌گری در این منطقه، ایجاد امنیت و ثبات برای پناهجویان را در گرنزی با مشکل روبرو خواهد کرد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مسئولین جزیره گرنزی، در انگلستان امروز اعلام کردند که به هیچ عنوان پناهجویان گریخته از درگیری‌ها در سوریه‌ را نپذیرفته و مدعی شدند که این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم این جزیره است!

 با این حال جاناتان لی توک وزیر ارشد این جزیره در گفتگو با خبرنگاران گفت که نگرانی‌هایی در زیرساخت‌های گرنزی می‌تواند در گرفتن چنین تصمیمی موثر بوده باشد و اعتراف کرد که اسلام‌هراسی و منفی‌گری در این منطقه، ایجاد امنیت و ثبات برای پناهجویان را در گرنزی با مشکل روبرو خواهد کرد و سعی کرد با اشاره به کمک‌های برون مرزی جزیره به خیریه‌ها در راستای کمک به پناهندگان این تصمیم را توجیه کند.

جرزی، جزیره قرار گرفته در 50 کیلومتری گرنزی نیز پیش از این در ماه دسامبر اظهار کرده بود که حاضر به پذیرش پناهندگان نیست، این در حالی بود که کنوانسیون اروپایی حقوق بشر اعلام کرده بوده که آن‌ها وظیفه پذیرفتن بخشی از پناهجویان در انگلستان را برعهده دارند.

ادی پارک، خبرنگار سابق و امدادرسان، این اقدام مسئولین جزیره را بسیار بد و شرم‌آور دانسته و با اشاره به تاریخچه بسیار قدیمی و طولانی جزیره در پذیرش پناهندگان، این وضعیت را نگران کننده عنوان کرد.

گرنزی، بخشی از مجموعه جزایر مانش بوده و یکی از جزایر قرار گرفته در انگلستان در نزدیکی کانال فرانسه است که در حال حاضر دارای جمعیت 65 هزار نفری می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha