پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشگاه آمستردام

حوزه / دانشجویان دانشگاه آمستردام، فعالیت کمپین بایکوت اسرائیل در حمایت از مردم مظلوم فلسیطن در هلند را تشدید کردند.

به منظور افزایش فعالیت‌های کمپین، دو دانشجوی هلندی که لباس‌های نظامیان صهیونیستی را پوشیده بودند، در اقدامی نمادین به محوطه دانشگاه هجوم برده و به طور نمایشی با چک کردن مدارک شناسایی دانشجویان و مظنون شدن به اینکه آیا فلسطینی هستند یا خیر، اقدام به تفتیش کیف‌ها و لوازم آن‌ها می‌کردند، همچنین دیگر فعالان طرفدار فلسطینی اعلامیه‌های مربوط به اشغالگری رژیم اسرائیل و دیگر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را در میان دانشجویان توزیع کردند.

هدف اصلی این فعالیت‌ها، افزایش حمایت از کمپین بایکوت اسرائیل در میان دانشگاهیان بود. گروه فعالان حقوق فلسطینیان در هلند همچنین با انتشار ویدئویی در فیس بوک دلیل حمایت شان از فلسطین و تلاش برای بایکوت سازمان‌های اسرائیلی را توضیح دادند.

توماس هوفلند نیز به خبرنگاران گفت: ما واکنش‌های مثبتی در میان دانشجویان و کارمندان داشته‌ایم. بسیاری از آن‌ها نمی‌دانستند که تفتیش و بازرسی برای فلسطینیان در کرانه باختری و اردوگاه‌های پناهندگان یک امر روزانه و عادی تلقی می‌شود.

نفوذ لابی صهیونیستی در هیات مدیره دانشگاه آمستردام

این در حالی ست که بخش تحقیقاتی دانشگاه آزاد آمستردام به طور گسترده زیر پوشش کمک‌های مالی صهیونیست‌ها قرار دارد و پیش از این نیز مدیر دانشگاه هایفا در رژیم صهیونیستی به همراه سفیر این رژیم از این دانشگاه بازدید به عمل آورده‌اند.

گروه فعالان حقوق فلسطینیان در ویدئوی خود همچنین این ملاقات‌ها را محکوم کرده و آن‌ها را تلاش رژیم نژادپرست اسرائیلی برای عادی سازی روند اشغال فلسطین عنوان کرده‌اند.

دانشجویان هلندی پیش از این نیز در اوایل سال 2015 قصد برگزاری نشستی عمومی برای حمایت از فلسطین را داشتند که مسئولین و هیات مدیره دانشگاه در آخرین دقایق جواز نشست آن‌ها را لغو کرده و از برگزاری نشست جلوگیری کردند.

اقدامات مسئولین طرفدار لابی صهیونیستی دانشجویان هلندی را از هدفشان باز نداشته و آن‌ها اقدام به برگزاری نشست در بیرون از محوطه دانشگاه کرده و علیه اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل و سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی به دانشگاه خود اعتراض کردند و قصد دارند فعالیت‌های خود را علیه این رژیم افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha