شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاری هشتمین کنفرانس بین الادیان در کانادا

حوزه / هشتمین دور کنفرانس ادیان جهانی با موضوع «افراط‌گرایی در دین» فردا در دانشگاه تامپسون ریورز در بریتیش کلمبیا در کشور کانادا برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kamloopsthisweek.com، هشتمین دور کنفرانس ادیان جهانی با موضوع «افراط‌گرایی در دین» فردا در دانشگاه تامپسون ریورز در بریتیش کلمبیا در کشور کانادا برگزار می شود.

آغاز این کنفرانس ساعت 3 بعد از ظهر روز یکشنبه در سالن برج ساعت ساختمان فارغ التحصیلان این دانشگاه خواهد بود.

در این کنفرانس که موضوع اصلی آن مبارزه و برخورد با مسئله افراط‌گرایی در ادیان مختلف است، نمایندگانی از مذاهب، اعتقادات مذهبی و گروه‌های فلسفی مختلف شامل مسلمانان، مسیحیان، هندوها، بودایی‌ها و سیک‌ها حضور داشته و به سخنرانی می‌پردازند.

پس از مقدمه و معرفی، هر یک از سخنرانان و نمایندگان ادیان مختلف مسئله مورد بحث در کنفرانس را از منظر و نقطه نظر ادیان و گروه‌های خود مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. سپس جلسات پرسش و پاسخ عمومی برگزار می‌شوند. در این همایش همچنین فیلمی آموزشی درخصوص چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.

یکی از برگزار کنندگان درباره هدف از برگزاری این همایش می‌گوید: قصد ما تشویق به گفتمان‌های صلح‌آمیز میان ادیان مختلف و  بررسی دلایل ایجاد افراط‌گرایی است. در حال حاضر مسئله افراط‌گرایی دینی یکی از مشکلات اصلی در دنیا، خصوصا در جهان اسلام بوده که منجر به ایجاد نگرانی‌هایی برای جامعه بشری شده است.

وی افزود: ما در این کنفرانس قصد داریم چگونگی برخورد ادیان مختلف و گروه‌های فلسفی و اعتقادی با مسئله افراط‌گرایی و راه‌حل‌های آن‌ها برای روبرویی با این مشکل را بررسی کنیم. سپس علل اساسی و ریشه‌ای این پدیده و اینکه چرا افراط‌گرایی در دنیا روند افزایشی دارد را مورد کاوش و ارزیابی قرار می‌دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha