پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
روز آگاهی حجاب در کانادا

حوزه/ در روز آگاهی حجاب، زنان مسلمان از کشورها و نژادهای مختلف، پوشش اسلامی و حجاب مخصوص کشور خود را به نمایش می‌گذارند تا جامعه کانادا را با فرهنگ و دین خود آشنا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cheknews.ca، روز شنبه  پیش رو، سی‌ام ژانویه، جامعه  مسلمانان کوآدرا، روستایی در دامنه کوه شهر ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا، روز آگاهی حجاب اسلامی برگزار می‌کنند.

روز آگاهی حجاب یکی از چندین پروژه ارائه شده توسط جامعه کوآدرا است. پروپوزال‌های ارائه شده بسیار متنوع بودند، چرا که روستای کوآدرا دارای تنوع نژادی و فرهنگی وسیعی می‌باشد.

در روز آگاهی حجاب، زنان مسلمان از کشورها و نژادهای مختلف، پوشش اسلامی و حجاب مخصوص کشور خود را به نمایش می‌گذارند تا جامعه کانادا را با فرهنگ و دین خود آشنا کنند.

شازیا رشید، مدیر انجمن جوانان مسلمان، که یکی از برگزارکنندگان این مراسم است، گفت: این ناحیه در روستای کوآدرا به علت نزدیکی به مسجد و همچنین قصابی گوشت حلال، سبب جذب بسیاری از خانواده‌های مسلمان و دانشجویان مسلمان شده است.

رشید در ادامه درباره هدف برگزاری روز آگاهی حجاب نیز گفت: ما حقیقتا می‌خواهیم که مردم بیایند و در این مراسم شرکت کنند تا بتوانند به طور مستقیم با زنان مسلمان با پیشینه و فرهنگ‌های اسلامی مختلف آشنا شده و از زبان خود آن‌ها معنا و مفهوم حجاب را بشنوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha