جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
یکی از مساجد کانادا برای پناهجویان سوری کمک جمع می کند

حوزه/ مسئولان مسجد دوروال در وست آیلند در کانادا قصد دارند برای خانواده‌های پناهجویان سوریه در کشور، کمک‌های انسان‌دوستانه جمع آوری کنند تا از این طریق به آن‌ها برای آغاز زندگی جدید کمک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از globalnews.ca، مسئولان مسجد دوروال در وست آیلند در کانادا قصد دارند برای خانواده‌های پناهجویان سوریه در کشور، کمک‌های انسان‌دوستانه جمع آوری کنند تا از این طریق به آن‌ها برای آغاز زندگی جدید کمک کنند.

محمت دگر، متولی مسجد وست و از پیشگامان کمک به خانواده‌های پناهندگان در کانادا است. او در این باره می‌گوید: سکونت در اینجا برای این خانواده‌ها کار ساده‌ای نیست. آن‌ها به وسایل منزل مثل پرده وظروف آشپزخانه، تختخواب، روتختی و بسیاری وسایل دیگر نیاز خواهند داشت. مسجد تاکنون پوشاک و لوازم زمستانی بسیاری را از اهداءکنندگان دریافت کرده است، اما وسایل آشپزخانه مثل ماهیتابه، قابلمه و رومیزی و دیگر وسایل منزل به قدر کافی نیست.

هرچند در حال حاضر تعداد پناهندگان سوری در کانادا محدود هستند، اما به گفته مسئولان مسجد، صدها خانواده دیگر در هفته آینده به این کشور آمده و متولیان مسجد باید خودشان را برای استقبال از آن‌ها آماده کنند.

در این میان، ملیسا تیبودئو می‌خواست دختر 3 ساله خود را با چهره متفاوتی از کریسمس آشنا کند. او با دخترش درباره کودکانی صحبت می‌کند که هیچ وسیله‌ای برای بازی ندارند. و دخترش نیز تعدادی از اسباب‌بازی‌هایش را به کودکان نیازمندان اهداء می‌کند.  ملیسا که قصد دارد اسباب‌بازی‌ها را به همراه تعدادی وسایل خانه به مسجد ببرد، در این باره می‌گوید: تزئین درخت کریسمس برای بچه‌ها سرگرم کننده است، اما من امسال تصمیم دارم با کمک کردن به خانواده‌های نیازمند، فرزندم را با کارهای انسان‌دوستانه آشنا کنم.

او در ادامه می‌گوید: ما باید از اینکه کشورمان دچار جنگ نشده خدا را شکر کرده و تا آنجایی که می‌توانیم به جنگ زدگان کمک‌رسانی کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha