یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
گردهمایی احیای روح اسلامی در کانادا

حوزه / گردهمایی احیای روح اسلامی، با حضور ۲۰ هزار نفر از مسلمانان و انجام برنامه های متنوع طی سه روز در تورنتو کانادا برگزار می شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar.com، گردهمایی بزرگ اسلامی با عنوان «احیای روح اسلامی» به هدف ایمن سازی جوانان مسلمان در مقابل اسلام‌هراسی، همچنین محکوم کردن افراط‌گرایان، در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود.

این گردهمایی قرار است در روزهای 25-27 دسامبر 2015 برگزار شده و سخنرانان این مراسم را دانشمندان، نویسندگان و امامان جمعه تشکیل می‌دهند.

محل برگزاری این کنفرانس در مترو، مرکز اجلاس‌ها در تورنتوی کانادا می‌باشد. انتظار می‌رود نزدیک به 20 هزار نفر در این کنفرانس شرکت کنند.

فاضل کوتی، وکیل محلی که در دانشگاه اسگودو هال و والپاراسو تدریس می‌کند، در خصوص برگزاری این گردهمایی گفت: عده‌ای از عالمان حقیقی دینی با درک بالا از دنیای مدرن امروزی و اسلام حقیقی به این همایش دعوت شده‌اند تا به کمک آن‌ها اسلام را به جوانان بیاموزیم. این یک رویداد بسیار مهم است. هرچند پیش بینی می‌شود که برگزاری این کنفرانس انتقاداتی را در پی داشته باشد، زیرا همگان تصور می‌کنند که مسلمانان باید پاسخ‌گوی رفتار افراط‌گرایان باشند.

مضمون اصلی گردهمایی 2015 «حلف الفضول» (اتحاد فضیلت) است. سمیه پونه، یکی از برگزارکنندگان این کنفرانس، دراین باره می‌گوید: هدف ما ارتباط و اتحاد فرهنگی میان مردم به منظور همکاری و ایجاد عدالت اجتماعی است. ما به عنوان یک اجتماع متحد باید قادر به پذیرش تنوع‌های جامعه باشیم تا بتوانیم با مشارکت و همکاری هم، مشکلات اجتماعی از جمله نژادپرستی و نابرابری درآمدی را در جامعه برطرف سازیم.

این گردهمایی برنامه‌های متنوعی در دستور کار دارد، که از جمله آن‌ها برگزاری مراسم گفتگو میان ادیان در روز شنبه با حضور امام جمعه، کشیش و کاردینال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha