پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب «صدور انقلاب از منظر امام خمینی(ره)»

حوزه/ ویژگی های انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان های این انقلاب در کتاب «صدور انقلاب از منظر امام خمینی(ره)» منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب یاد شده که از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی انتشار یافته در دو فصل گردآوری شده است.

فصل اول، دربردارنده کلیات و مباحث نظری است که در ده گفتار، طرح مسئله، تعریف مفاهیم، ابعاد و گستره صدور انقلاب و دیدگاه ‌های متفاوت در این زمینه بیان شده است.

در فصل دوم، چارچوب نظری صدور انقلاب شامل، مبانی، اهمیت، اهداف خط مشی و ابزار مورد توجه امام خمینی(ره) و همچنین عوامل زمینه ‌ساز و موانع برای تحقق این موضوع مهم به صورت مشروح در نُه گفتار مدنظر قرار گرفته است.

امام خمینی(ره) با نگرش توحیدی به جهان هستی و شناخت همه جانبه از تاریخ و به ویژه تاریخ معاصر و همچنین شناخت گسترده و عمیق از استکبار جهانی و دشمنان اسلام و آشنایی به شیوه‌ های دشمنی آنها نسبت به ملت ‌ها و مسلمان ‌ها، با تأکید بر ماهیت اسلام و انقلاب اسلامی و تکیه ‌گاه انقلاب اسلامی، یعنی «مستضعفین جهان و ملت‌ های مسلمان» مسئله «صدور انقلاب» را از محوری ‌ترین وظایف جمهوری اسلامی اعلام نمودند.

ایشان با تأکید بر اینکه «اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قایل نمی ‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است» یا اینکه «ما به پیروی از اسلام بزرگ، از جمیع مستضعفین دفاع می ‌کنیم» اظهار امیدواری نمودند: «این نهضت به سایر بلاد اسلامی هم صدور پیدا بکند».

همچنین ایشان فرمود: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می ‌کنیم». ایشان با نفی تفکر عدم صدور انقلاب فرمود: «ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی ‌کنیم، کنار بگذاریم».

تبیین مبانی و اصول حاکم بر «صدور انقلاب» و ارائه استراتژی صدور انقلاب از منظر امام خمینی(ره) موضوع ‌های مورد توجه در این کتاب است؛ زیرا این سیاست پس از رحلت آن فقید فرزانه، توسط جانشین ایشان، حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای همچنان مورد تأکید قرار گرفته و ادامه یافته است.

کتاب فوق به قلم عباسعلی فرزندی در شمارگان 500 نسخه، 220 صفحه با قیمت 13000 تومان منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha