یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 313276
۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: صدور پیام انقلاب اسلامی به اعتراف اندیشمندان و متفکران، در بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: خون مطهر شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای قیام خونین 15 خرداد، برکات و دستاوردهای بسیاری داشت که صدور پیام انقلاب اسلامی و شکل گیری بیداری اسلامی امروز در دنیای اسلام از جمله آن هاست.

وی افزود: امام امت(ره) با پیام متعالی و رهایی بخش خویش، توده های مستضعف و زجرکشیده دنیا را علیه ظالمان و مستکبران به حرکت درآورد و امروز مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح پیرجماران، همان نقش هدایت گرانه را ایفا می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) را سرمنشا ترویج روحیه استکبار ستیزی در جهان دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران، الهام بخش بسیاری از حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در دنیاست و به همین خاطر نیز هست که دشمنان این همه با نظام و ملت ایران، سر دشمنی و ناسازگاری دارند و از هر توطئه ای دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به تحولات چند ساله اخیر در کشورهای عربی و اسلامی اظهار داشت: صدور پیام انقلاب اسلامی به اعتراف اندیشمندان و متفکران، در بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی ادامه داد: البته باید به این نکته مهم توجه داشت که این تحولات به یک باره شکل نگرفته بلکه پیام استقلال، آزادی و مبارزه با طاغوت با الهام از اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبدا حرکت های مردمی کشورهای اسلامی انتشار یافته است.

وی در خاتمه تصریح کرد: خطر بزرگی که بیداری اسلامی را تهدید می کند، تحریف شدن و دستخوش عوامل خارجی قرار گرفتن است که باید در برابر این آفت، همواره هوشیار و آگاه بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha