یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
ط

حوزه / معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری از اجرایی شدن بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برنامه های ویژه ای را در راستای برنامه هفتم برای طرح تحول در دانشگاه‌ها، طراحی، تصویب و ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان ضمن قدردانی از تلاش رئیس و اساتید دانشگاه کاشان در ارتقاء علمی و آموزشی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌های غربی نیز مسیر تحولی و تمدنی دانشگاه‌های کشورمان را در پیش گرفته اند.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم طی دو سال گذشته طرح تحول را به سمت برنامه محوری، استادمحوری، شاگرد پروری و اخلاق محوری در پیش گرفته است گفت: با توجه به اینکه اساتید عهده دار مسیر تقویت و تعلیم را در دانشگاه‌ها می باشند، باید از قبل این مسیر به صورت کاملا مشخص مورد تقویت و توجه قرار می گرفت.

عمو عابدینی افزود: دانشجویان برای اینکه بهتر بتوانند با اساتید جلو بروند و عضو هیئت علمی بشوند با تصویب آیین نامه ها برنامه‌های آموزش عالی را برای شکل گیری تمدن محوری در برنامه هفتم آوردیم.

وی یاد آورشد: به منظور تحقق استاد محوری و شاگردی پروری و کمک به استعداد های درخشان در هفته معلم اساتید سرآمد کشوری در دانشگاه‌ها معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری از اجرای بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برنامه های ویژه ای را در راستای برنامه هفتم برای طرح تحول در دانشگاه ها، طراحی، تصویب و ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام محمدی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کاشان نیز به اهمیت علم اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) در پاسخ به اصحاب خود فرمود، علم برای اینکه میراث انبیا الهی است از ثروت بهتر است، ولی ما میراث قارون و مال اندوزان است و در جایی دیگر فرمود هرچه در مال تصرف کنیم کم می شود، ولی هرچه در علم تصرف کنیم زیاد می شود.

رئیس دانشگاه کاشان نیز ضمن تبریک سالروز شهادت استاد مطهری و روز استادبه گزارشی از فعالیت های دانشگاه کاشان طی دوسال گذشته اشاره کرد و یاد آورشد: با گذشت ۵۰ سال از عمر دانشگاه کاشان، این دانشگاه توانسته خدمات و فعالیت های ارزشمندی را در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به جامعه علمی کشور ارائه نماید.

عباس کتابی با بیان اینکه با ایجاد پارک علم و فناوری، تفکیک معاونت فرهنگی از دانشجویی، ایجادمعاونت برنامه ریزی، ایجاد دانشکده مدیریت و کار آفرینی، اخذ مجوز ۴ دانشکده، ایجاد پردیس بین الملل، ایجاد آموزش مرکز زبان فارسی، ایجاد مدیریت ارتباط با خانواده و کتابخانه مرکزی، مدرسه اشتغال و راه اندازی کرسی های نظریه پردازی، ایجاد شورای برنامه ریزی و دندانپزشکی، ایجادمعاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشکده ها، سازمان سرمایه گذاری و توسعه، پیگیری ایجادصندوق فناوری، راه اندازی هوش مصنوعی و تعامل اساتید با دانشجویان تحول بزرگی در ساختار دانشگاه کاشان بوجود آمد گفت: تجلیل از دانشجویان، اساتید کارکنان به مناسبت هفته آموزش، تجلیل خیرین از دانشجویان برتر پایه های بورسی، جذب ۲۵ عضو هیئت علمی جدید،۴۶ ارتباط دانشجویی و استفاده از ظرفیت هیئت امنا دانشگاه با ۷۱ مصوبه، اضافه شدن ۶ رشته جدید و کیفی سازی آموزش در مقطع کارشناسی از دیگر اقدامات این دانشگاه طی دو سال گذشته می باشد.

رئیس دانشگاه کاشان یاد آورشد: در حال حاضر در این دانشگاه در مقطع کارشناسی۴۸۲۳ دانشجو، ارشد ۲۳۶۹ نفر، دکترا ۸۲۴ نفر ودر مجموع ۸ هزار و۸۱۵ نفر مشغول به تحصیل می باشند که از این جمعیت ۱۲۰۰ نفر دانشجویان خارجی در مقطع ارشد و دکترا می باشند.

بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان اجرایی شده است

بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان اجرایی شده است

بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان اجرایی شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha