جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید علی اصغر دستغیب، در دیدار بانوان شاغل در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)

حوزه/ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از برنامه‌ریزی برای تدوین دانشنامه زندگی حضرت احمد بن موسی(ع) خبردادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، در دیدار بانوان شاغل در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب، ایشان همچنین ماه رجب را بهترین فرصت برای بندگی به در گاه حضرت حق عنوان کردند و اظهار داشت: همه افراد شاغل در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) باید با وحدت رویه، صدق نیت و اخلاص در عمل نسبت به خاندان نبوت، اولیاء بزرگ خدا و امامزادگان عظیم الشان خدمت کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گام اول برای خدمت به خاندان اهل بیت (ع) را تاسی از همین خاندان دانستند و گفت: عبودیت به معنای اطاعت بی چون چرا از فرمان الهی است به طور ی که دائم مطیع امر خدا باشیم.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس با اشاره به حدیث قدسی در مورد ماه رجب افزود: خداوند در یکی از دعاهای مربوط به این ماه می فرمایند: "من هم نشین کسی هستم که با من هم نشین باشد. مطیع کسی هستم که مطیع من باشد. آمرزنده کسی هستم که از من طلب آمرزش کند" .

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با بیان اینکه یکی از لوازم اطاعت خداوند، راضی بودن انسان به سرنوشت و تقدیری است که خداوند برای او رقم زده است تصریح کرد: طلب آمرزش و تغییر رویه از بدی به نیکی  از مهم ترین عوامل رقم خوردن تقدیر و تغییر سرنوشت برای انسان است.

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین به موضوع تدوین دانشنامه زندگی حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کردند و اظهار داشت: دانشنامه زندگی نامه حضرت احمد بن موسی (ع) با همکاری معاونت های پژوهش و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) تدوین می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه والای ام احمد مادر حضرت احمد بن موسی (ع)، گفت: حضرت موسی بن جعفر (ع) امانت امامت را به ایشان سپردند و فرمودند: پس از من اگر کسی آمد و نشانی این امانات را داد، این فرد همام امام پس از من است که امام رضا (ع) نزد مادر حضرت احمد بن موسی (ع) آمدند و این امانات را از ایشان گرفتند، پس بانوان نیز باید این زن پاک دامن را الگوی زندگی خود قرار دهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی امانت داری حضرت احمد بن موسی (ع) افزود: بسیاری از مردم آمدند و با ایشان برای امامت بیعت کردند، اما حضرت احمد بن موسی (ع) فرمودند: من خودم در بیعت امام رضا (ع) هستم و ایشان امام شیعان هستند و کسانی که با من بیعت کردند با ایشان بیعت کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha