پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه امام خامنه ای ارومیه گفت: ساز و کارهای حوزه اقتصادی بایستی به گونه‌ای مورد بازبینی قرارگیرند که تمامی مواردی که وابستگی کشور را به دنبال دارد، شناسایی شده، درخصوص آن تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام حسن شامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش خودباوری مردم در به نتیجه رسیدن اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و مجامع علمی بایستی اقتصاد مقاومتی  را در ابعاد مختلف تبیین کنند تا مردم و بدنه جامعه را متوجه استعداد و توانایی خویش کنند و به خود باوری برسانند چرا که مردم اگر این باور را نداشته باشند اقتصاد مقاومتی سریع‌تر به هدف خود نمی‌رسد.

وی افزود: مهار سودا گری و فساد، گام اول تحقق اقتصاد پایدار است؛ منظور از سوداگری، فعالیت های غیر مولدی است که از تلاطمات و نوسان های بازار سوء استفاده نموده و بهره مندی هایی را نصیب برخی افراد می کند.

مدیر مدرسه امام خامنه ای ارومیه تصریح کرد: ساز و کارهای حوزه اقتصادی بایستی به گونه‌ای مورد بازبینی قرارگیرند که تمامی مواردی که وابستگی کشور را به دنبال دارد، شناسایی شده و درخصوص آن تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام شامی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته اکثر شاخص‌های اقتصادی با توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر سیاستگذاران و دولتمردان بوده، اما اکنون توجه هرچه بیشتر به اجرایی و عملیاتی کردن همه سیاست ها پیش روی دولت قرار دارد.

وی بیان داشت: مسأله دیگری که برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است این است که هیچ فردی فراتر از قانون نتواند کاری انجام دهد و با تکیه بر توان داخلی، همت مردم و مسئولین منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha