جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمادگی حرم حضرت عباس(ع) برای رونمایی از ضریح جدید

حوزه / گزارش های رسیده از کربلا حاکی از آمادگی این شهر برای برگزاری مراسم باشکوه و معنوی رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با نزدیکی زمان افتتاح ضریح جدید حرم حضرت عباس (علیه السلام)، آستان مقدس عباسی شاهد آمادگی همه‌جانبه برای انجام امور مربوط به این مراسم است که امشب در شب میلاد امیر المؤمنین علی بن أبی طالب (علیه السلام) در میدان مقابل باب القبله حرم حضرت عباس (علیه السلام) برگزار می شود.

تلاش های بسیاری برای انجام مقدمات هر بخش براساس تخصص آن صورت گرفته است. این مقدمات شامل تکمیل جایگاه سخنرانی و آماده‌سازی مکانی برای نشستن حضار با فرش و تزیین آن با گل و امور دیگر می باشد.

همچنین بخش امور خادمین کار آماده سازی بنرهای بزرگ که محتوای آن فضائل حضرت علی (ع) و حضرت عباس (ع) می باشد و نصب آن در خیابان اطراف آستان مقدس و سرتاسر صحن‌های حرم را برعهده گرفته است.

شعار افتتاحیه: "پنجره های نور"

یک سکّویی ساخته شده که با  شاخه های  گل بر روی آن نوشته شده «پنجره های نور» و این شعار افتتاحیه ضریح شریف است، همچنین عبارت‌های دیگری همراه با طراحی با گل به شکل دست حضرت عباس (ع) نوشته شده است.

این بخش همچنین به توزیع گل در میان حاضرین در مراسم خواهد پرداخت. صدهزار گل با اشکال مختلف و رنگ‌های روشن و صدها درخت آماده شده و در گلدان‌ها قرار داده شد تا در سرتاسر صحن شریف و باب القبله توزیع گردد. همچنین این بخش اقدام به شستن ضریح شریف و حرم مطهر با آب گل کرده است.

از طرف دیگر کارهایی همچون پوشش مدخل باب القبله با پارچه سبز و تزیین آن با گل انجام شده و فرش‌های قرمزرنگی را در این مکان انداخته اند. همچنین حرم مطهر با قالی های دستباف مفروش شده است. این بخش با هماهنگی امور هدایا و نذورات اقدام به توزیع برخی هدایا و نذورات در بین حاضرین خواهد کرد.

اما بخش مهندسی تعمیر و نگهداری، اقدام به نصب تریبون مراسم و تهیه روشنایی برای آن همراه با نصب یک پرده بزرگ برای نمایش فیلم مستند از ضریح حرم مطهر که توسط بخش امور فکری و فرهنگی تهیه شده، کرده است. از کارهای دیگر این بخش کنار گذاشتن دیوارهای آهنی در باب القبله برای فراهم کردن مکان مناسب برای برگزاری این مراسم مبارک می باشد.

 بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی با رسانه های صوتی و تصویری داخلی و بین المللی هماهنگ کرده است تا این رخداد تاریخی را پوشش دهند. همچنین واحد صوتی حرم سیستم‌های صوتی را در محل برگزاری مراسم قرار داده است و حدود چهارده بلند گو تهیه دیده شده تا صدا خوب برسد و همه حضار استفاده کنند.

همچنین کارهای دیگری را بخش ها و شعب آستان مقدس برای افزایش فضای روحانی و مقدس در این مراسم  صورت گرفته است؛شبکه ماهواره‌ای کربلا در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای دیگر،این مراسم را به صورت پخش زنده منتقل خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha