جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر بتوانیم در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت ورزش همگانی را نیز در کشور توسعه دهیم اقدامی ارزشمند داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی  امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک سالروز میلاد حضرت علی(ع) و همچنین آغاز هفته سلامت گفتند: سلامت از نکات بسیارمهمی است که در پیشرفت یک جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند و به مسئله سلامت در مبانی دینی ما نیز توجه لازم صورت گرفته است.

ایشان به مسئله ورزش همگانی اشاره کردند و تاکیدکردند: اگر بتوانیم در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت ورزش همگانی را نیز در کشور توسعه دهیم اقدامی ارزشمند داشته‌ایم.

معظم له با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نیز در دعاهای خود به مسئله سلامت اهتمام داشته‌اند، خاطر نشان ساختند: در فرهنگ اسلامی یکی از نکاتی که مورد توجه قرار گرفته مسئله سلامت است که از نعمت های بزرگ الهی شمرده شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه به مسئله پیشگیری باید توجه لازم صورت گیرد، افزودند: باید طرح تحول نظام سلامت با جدیت دنبال شده و متوقف نشود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مردم باید با مصرف کمتر غذا و همچنین فعالیت بدنی زندگی سالمی داشته باشند، تاکید کردند: البته باید اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز به مردم صورت گیرد تا مردم از غذاهای سالم استفاده کنند.

معظم له به وضعیت فضای مجازی اشاره کردند و ابراز داشتند: در فضای مجازی شاهد اتفاقاتی هستیم که واقعاً وحشتناک است و باید در این خصوص اقدامی اساسی و فکری عاجل کرد.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود  به مسئله برجام اشاره کردند و یادآور شدند: برخی‌ها درباره مسئله برجام بی‌انصافی می‌کنند و نباید فراموش کنیم که توافق با چه گروهی صورت گرفته و این توافق ذره ذره حاصل شده است.

معظم له  با بیان اینکه طرف مقابل مذاکرات می‌خواهد که ما در منطقه به قدرت نرسیده و خودشان یکه تازی کنند، گفتند: این در حالی است که امروز ما در منطقه به آنها هیچ امتیازی نمی‌دهیم و این مسئله را نمی‌توانند بپذیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مردم و مسئولین گفتند: در سایه اتحاد و همدلی و دوری از اختلاف و دو دستگی همه مشکلات برطرف می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha