پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم در دیدار با  رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه

حوزه/ رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه بر لزوم ایجاد ظرفیت های بیشتر همکاری اسلام و مسیحیت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، پرفسور هنری دلهوک، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه، ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در قم برگزار شد گفت: هم اکنون 15 هزار کشیش در فرانسه مشغول فعالیت هستند و این دانشگاه از سوی پاپ به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی کاتولیک مشغول به فعالیت است.

وی با ذکر این مطلب که 65 درصد از مردم فرانسه را کاتولیک ها تشکیل می دهند، گفت: 10 درصد از جمعیت فرانسه را مسلمانان تشکیل می‏ دهند؛ همیشه احترام خاصی برای مسلمانان قائلم و دیدار با مرجع تقلید شیعیان برای من بسیار بهجت آفرین است؛ زیرا معتقدم این دیدار کمک بسیاری به من برای شناخت خداوند می کند.

پرفسور هنری دلهوک با اشاره به نحوه آشنایی اش با اسلام، افزود: سی سال است که در زمینه مباحث آموزشی و پژوهشی در مذهب کاتولیک دارای مسوولیت هستم و مهمترین ماموریت من نیز ترمیم کردن رابطه بین مسلمانان و مسیحیان است.

وی اظهارکرد: در دانشگاه کاتولیک فرانسه بر آن هستیم که با مطالعه دقیق ادیان ابراهیمی و کلاسیک و مدرن به درستی این مذاهب را با حضور علمای این مذاهب مورد مطالعه قراردهیم، ولی عمده کار ما تلاش در جهت شناسایی ظرفیت های اسلام است.

رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه گفت: در همین رابطه افراد کارشناسی از حوزه علمیه قم برای تدریس فقه و تفسیر شیعی و اسلامی در این مرکز به تدریس وپژوهش می پردازند.

این پژوهشگر کاتولیک بیان کرد: معتقدم که خود مسیحیان باید از مسلمانان دین آنها را بشناسند و به همین دلیل دانشجویان مسلمان در این دانشگاه حضور  پیدا کرده و ادیان دیگر را نیز مطالعه می کنند تا با درک بهتر نسبت به ادیان مختلف، همگرایی بیشتری بین این ادیان ایجاد شود.

وی گفت: یکی از اهداف دیگر این دانشگاه آن است که مسلمان بتواند وارد شده و فرهنگ خود را بازشناسی کنند و علمای مسلمان و مسیحی با هم دیالوگ برقرار کنند و این رابطه در سطوح مختلف ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha