شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
برگزاری بزرگترین همایش سالانه اسلامی در لوبورژه

حوزه/ بزرگترین همایش و نمایشگاه اسلامی در فرانسه با عنوان «با همدیگر آینده را بسازیم» که به همت اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه آغاز به کار کرده، میزبان موضوعات مختلف مورد توجه در جامعه اسلامی فرانسه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بزرگترین همایش و نمایشگاه اسلامی در فرانسه با عنوان «با همدیگر آینده را بسازیم» به همت اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه و از ۱۳ می آغاز به کار کرده است. این همایش که امروز به کار خود پایان می دهد، میزبان موضوعات مختلف مورد توجه در جامعه اسلامی فرانسه بوده است.

 این تجمع سالانه مسلمانان در شهر فرانسوی لوبورژه، هزاران بازدید کننده را به خود جلب کرده است. مسلمانان شرکت کننده در این همایش و نمایشگاه قصد دارند با حضور در سخنرانی‌های مذهبی خودشان را از نظر معنوی برای ورود به ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا آماده ‌کنند. شرکت کنندگان در همایش لوبورژه همچنین می‌توانند از نمایشگاهی با 15 هزار مترمربع فضا بازدید کنند. در این نمایشگاه کالاهای متنوع عربی و جهان اسلام دیده می‌شوند.

عمار لاسفار، رئیس اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه در این باره گفت: مسلمانان به علاوه حضور در سخنرانی‌های مذهبی، اهداف مختلف دیگری از جمله کارآفرینی، امور خیریه، سلامت و شرکت در بازارچه‌های اسلامی و خرید را نیز دارند. دین و دنیا در کنار هم لازمه زندگی اسلامی است. ما در کنار نماز و عبادت به خوردن و آشامیدن نیز مشغولیم و این فلسفه زندگی است.

باگذشت 6 ماه از حملات تروریستی پاریس انتظار می‌رود که در این نشست بحث‌هایی درباره دخالت مسلمانان فرانسوی در سیاست وجود داشته باشد.

کمتر از 1 ماه تا ماه رمضان باقی مانده است و عده زیادی از شرکت‌کنندگان خواستار سرمایه‌گذاری‌ در اقتصاد اسلامی، ساخت مساجد، غذا و لباس هستند. حمایت از پناهندگان سوری نیز از جمله فعالیت‌های خیریه‌ای است که در این همایش به آن‌ها پرداخته می‌شود. سازمان امداد اسلامی سعی کرده که با راه اندزای و ایجاد ماکتی از قایق بادی، جلیقه نجات، سیم خاردار و کودکان، به صورت بصری، بازدیدکنندگان را در مورد فاجعه پناهندگان آگاه کند.

همایش و نمایشگاه لو بورژه تبدیل به یکی از رویدادهای ثابت تاریخ فرانسه شده و مسلمانان از آن به عنوان فرصتی برای ملاقات یکدیگر، تماشای سخنرانی‌های مذهبی روحانیون و اساتید، و همچنین خرید و فروش پیش از رمضان بهره‌مند می‌شوند. هزاران تن از مسلمانان در این جشن سالانه شرکت کرده، کتاب‌ها و محصولات به نمایش گذاشته شده را از نظر گذرانده، در سخنرانی‌های مذهبی شرکت کرده و در مسابقات حفظ قرآن مجید به رقابت می‌پردازند.

فرانسه که محل سکونت 6 تا 7 میلیون مسلمان می‌باشد، بیشترین جمعیت مسلمانان را در کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha