شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعید جازاری

حوزه/ استاد دانشگاه کاتولیک فرانسه، این کشور را کشوری مذهبی دانست که اکثر مردم آن کاتولیک هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین سعید جازاری امروز در دیدار رییس دانشگاه کاتولیک فرانسه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: دانشگاه کاتولیک فرانسه از مهمترین مراکز کاتولیک های اروپا است که در زمینه تقریب بین مذاهب تلاش های بسیاری انجام می دهد.

وی افزود: از جمله تلاش هایی که در این زمینه با مشارکت رئیس این دانشگاه و بنده صورت گرفته است می توان به انتشار کتاب های مختلفی با محوریت بررسی تطبیقی مباحث اسلام و مسیحیت است.

وی اظهارکرد: از جمله کتاب هایی که در این زمینه تالیف شده است می توان به کتاب بررسی توحید و نوبت و وحی از منظر اسلام و مسیحیت اشاره کرد که با اتفاق بنده و پرفسور هنری دلهوک منتشر شده است.

استاد دانشگاه کاتولیک فرانسه بیان کرد: جلد اول این کتاب به چاپ رسیده است و جلد دوم نیز با عنوان و موضوع پیامبری در نگاه اسلام و مسیحیت منتشر خواهد شد.

وی گفت: این تلاش ها بین یکی از خروجی های حوزه علمیه و مهمترین نظریه پردازان مسحیت کاتولیک از این جهت اهمیت دارد که فرانسویان جدای از آنکه بیان می شود ک سکولار و ضد دین هستند، ولی در عین حال مذهبی هستند و خیابانی در این کشور نیست که به نام یکی از اجزای مسیحیت نام گذاری نشده باشد و در آن کلیسا هم نباشد.

حجتالاسلام والمسلمین جازاری اظهارکرد: اکثر مردم فرانسه کاتولیک هستند و این جریان در این کشور بسیار پررنگ است و مسلمانان و مسیحیان این کشور نیز روند اعتدال گرایانه ای دارند بر عکس کشورهایی چون آلمان که نحله های انحرافی بسیاری در این کشور وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha