جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ اگر اقتصاد برآمده از تخصص، جوشیده از درون، معطوف به فعالیت های زیربنایی، متمرکز بر عمران و آبادانی و با رویکرد به اشتغال زایی و رفع بیکاری باشد، نیرومند و بنیه دار می گردد و در آن صورت ارتباط با خارج، به "ارزش افزودگی اقتصادی" منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، منتخب مردم استان لرستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در نشست شورای اداری شهرستان نورآباد با تاکید بر ضرورت عملیاتی سازی شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، گفت: اقتصاد مقاومتی یک حرکت حکیمانه، اساسی و مهم برای جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد می باشد و  امروز قبول و درک آن در همه نظام و جامعه در حال نهادینه شدن است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری با افزودن دو کلمه زیبای "اقدام و عمل" بر تحقق حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی تاکید مضاعف کرده و خواهان جدیت عملیات نسبت به آن شدند.

تفاوت اقتصاد مقاومتی و غیر مقاومتی

وی با اشاره به این که  اقتصاد زمانی می تواند مقاوم و خودایستا گردد، که از دل همین کشور و طبیعت پر از ظرفیت آن بجوشد، ابراز داشت: اگر اقتصاد، از نوع غیرمقاومتی باشد، با بروز بحران در اقتصاد جهانی یا مشکلات در ارتباط اقتصادی با جهان، کشور در شرایط وانفسای اقتصادی قرار می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان داشت: اگر کشور ما از نظر اقتصادی مقاوم گردد، امکاناتی که از خارج می آید را می تواند در جهت پویایی و ارزش افزودگی اقتصادی به کار گیرد.

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی به معنای بستن باب مراوده و ارتباط با دنیا نیست، خاطرنشان کرد: یک اقتصاد مقاوم در شرایط بروز بحران در روابط، فرونمی پاشد و در شرائط مراوده اقتصادی نیز امکان بهره بردن عمیق و مفید از روابط را بیشتر در اختیار دارد.

اقتصاد مقاومتی و مناطق محروم 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در استان های دارای امکانات طبیعی ولی محروم، موضوعیت بیشتری پیدا می کند، گفت: اقتصاد مقاومتی برای برخی استان های محروم، فرصت مضاعفی را ایجاد می کند تا با استفاده از امکانات و منابع طبیعی به سمت عمران و آبادی، کار و اشتغال پیش بروند.

وی خطاب به برخی مسئولان افزود: ما برای خروج از مرحله محرومیت، باید در سایه قوانین کشور، به سمت عمران و آبادی، اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت ها و منابع خدادادی به پیش برویم.

منتخب مردم استان لرستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری  در پایان تصریح کرد:  "عمران محوری در اقتصاد" از اصول پایه ای و مبنایی اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha