شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی مساله سلامت روحی و جسمی را از مهمترین دغدغه های اسلام در بیان احکام ذکر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله سبحانی امروز در پیام تصویری به همایش «انسان، جامعه، سلامت»  که در دانشگاه قم برگزار شد، به ارایه الگوهای ناب در خصوص انسان سازی و سلامت از منظر اسلام و قرآن پرداختند.

در این پیام آمده است: فقه اسلامی با طباطبت در بسیاری از مسایل هماهنگ است و در مورد برخی از مسایل فقهی، فقها، مراجعه به طبیب را تجویز می کنند؛یکی از نشانه های علاقه اسلام به مساله سلامت، روایاتی است که در باره غذا و آشامیدنی ها وارد شده است.

ایشان بیان کرند: شعار انبیا همیشه آن است که پاکیزگی ها را برای مسلمانان حلال می کند و مضرات را تحریم می کنند؛ این مساله شعار اسلام است؛ اگر باب معروف به عشرت در کتاب وسایل الشیعه را مراجعه کنید آیات وروایات فراوانی در زمنیه کیفیت تغذیه و خواب و زندگی بیان شده است؛ بنابراین چه بهتر که در این همایش ها بخشی از روایاتی که در خصوص عشرت و زندگی انسان بیان شده است را بیان کنید.

معظم له بیان کردند: قرآن کریم بر کلمه طیب تاکید کرده و از خبایث دوری می کند ولی شناخت این مسایل و بیان آن بر عهده علما و دانشمندان است؛ اصولا جوانان ما دچار دخانیات شده اند که یک مساله مضر از نظر دین و پزشکی است که در این محافل باید نسبت به دخانیات باید هشدار داده شود چه برسد به آنچه که عقل انسان را نیز از بین می برد.

ایشان گفتند: در خدمت آیت الله العظمی بروجردی بودیم، خادمی بیان کرد که مردمی همراه پسر عمومی مرحوم آیت الله اصفهانی به حسب مصاحبه خدمت رسیده است و در این رابطه حکم اسلام را در خصوص مواد الکی جویا شده است.

ایشان ادامه دادند: مصاحبه کننده، رییس کنگره مواد الکی در یکی از کشورهای همسایه بود؛ وی بیان کرد که آمده ام که پیام اسلام را در خصوص مواد الکی از شما بشنوم که چرا اسلام الکل را حرام کرده است؛ ایشان فرمودند که امتیاز انسان از حیوان به وسیله عقل است و الکل، ضد عقل است.

این مرجع تقلید بیان کردند: در ادامه این مصاحبه، وی سوال دیگری مطرح کرد که اسلام قلیل شراب را نیز حرام کرده است در حالی که شرب قلیل آن ضد عقل نیست که ایشان فرمودند که انسان زیادی خواه است و قطعا به یک مقدار الکل بسنده نمی کند.

معظم له بیان کردند: اسلام عین نظافت است زیرا همیشه خواهان سلامت بشر است و آنچه برای انسان مضر است از سوی اسلام تحریم شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha