یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار وزیر ارشاد با آیت الله  سبحانی

حوزه/ عدم حضور ایران اسلامی در حج برای ما یک ضعف به شمار می رود، اظهارکردند: آنها اراده جدی در این مسیر ندارند، زیرا اگر داشتند این مشکل را حل می کردند، ولی بازهم مسئولان نباید مایوس شوند و سعی کنند از راه های دیگر وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکیدات دین اسلام پیرامون مساله حج گفتند: حج یک فریضه بزرگ الهی است و نباید به راحتی از آن گذشت.
ایشان افزودند: مساله حج در فرهنگ اهل بیت(ع) نیز جایگاه ویژه ای دارد؛ چنانکه امام علی(ع) در شب شهادت خویش بیان کردند که مبادا بیت رب را خالی بگذارید و ایشان در کنار ایتام و.. به مساله حج سفارش می کنند؛ حضرت در این حدیث بیان می کنند که اگر حج را خلوت بگذارید، دچار عذاب الهی می شوید.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که  اگر موانع وجود دارد باید همه راه ها را طی کنید و به اقل شرایط قائل شوید که با حفظ عزت و امنیت زائران، حج را برگزار کنید، گفتند: عدم اعزام به حج هم در داخل موجب ناراحتی مردم می شود و هم باعث می شود که افرادی که به صورت جداگانه می روند، ممکن است گران تمام شود.
ایشان با ذکر این مطلب که عدم حضور ایران اسلامی در حج برای ما یک ضعف به شمار می رود، اظهارکردند: آنها اراده جدی در این مسیر ندارند؛ زیرا اگر داشتند این مشکل را حل می کردند، ولی بازهم مسئولان نباید مایوس شوند و سعی کنند از راه های دیگر وارد شوند.
این مرجع تقلید تقلید خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی قرآن کریم را تا حدود زیادی دراین کشور از غربت خارج کرد؛ در پیش از انقلاب ،ده یا پانزده نفر که حافظ قرآن شده بودند به حج اعزام می شدند و در مسجد الحرام قرائت می کردند و پس از قرائت زیبا، از آنها دعوت می شد که به شهرهای دیگر بروند و قرائت داشته باشند.
ایشان اظهارکردند: اگر حفاظ قرآن در کشور ما به ده میلیون برسد، در واقع یک عامل عزت است؛ سعی کنید ائمه مساجد از نظر علمی و فکری ساخته شوند و بتوانند در مقابل ماهواره ها و تبلیغات موفق باشند؛ محتوا در خصوص کتاب مهم است؛ اداره کشور زحمت و کار دارد و شاید نتوان همه مشکلات را رفع کرد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha